דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכשת הנחש המצילה

הכשת הנחש המצילה

בעל הסולם כתב במאמרו "הגלות והגאולה", שישראל (אדם המחפשׂ את הבורא) לא ימצא מנוחה בקרב "העמים האחרים" (הרצונות של העולם הזה), עד שלא יתקיים בו הכתוב: "ובקשתם משם את ה' אלוקיך ומצאת כי תדרשנו בכל לבבך ובכל נפשך". עד שלא תשׂיג כזאת בקשה, אין לך שום סיכוי לצאת ממצרים. כי רק בעזרת רצון שהבשיל, אתה יוצא לחופשי.

השומרים שמחזיקים אותך במצרים, הם הרצונות שלך להיות בה! לכן צריכים לעבור 10 מכות מצרים! האדם חייב להרגיש צורך עצום להיוולד! כדי להיוולד, צריך לקבל רצון של המדרגה הבאה, כלומר, עוד בהישארותך בפנים, לרצות את מה שבחוץ. כאילו שבתוכך נמצאים בו זמנית שני רצונות לא מקבילים לחלוטין! לא ניתן לאחד אותם, אך אתה מגיע לכזו נקודה, שהם כמעט מתחברים וכאן מתרחשת הפריצה.

היא מיושׂמת על ידי הכוח של העליון שדוחף אותך החוצה ומעביר למדרגה הבאה. לפי העיקרון "יגעת ומצאת". כי הרי השׂגת את זה שהרצון שלך במצב הנוכחי, והרצון שצריך להיות במצב הבא כמעט ובאו במגע. דבר כזה לא יכול להיות בטבע, שהרצון לקבל יבוא במגע עם הרצון להשפיע, ולכן כשבתוכך מתרחש כזה מעבר, העליון משלים במקומך את העבודה הזאת (הכשת הנחש) – ואתה נולד במדרגה הבאה!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הגלות והגאולה", 02.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לצאת למסלול הרוחני
על קו הגבול
נחש הנשלח לעזרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest