דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / הכניסה לארץ ישראל

הכניסה לארץ ישראל

פרעה (האגו) תמיד נמצא בתוכנו. ביציאה ממצרים נדמה לנו שברחנו ממנו, אך הוא בנחת מנהל אותנו מבפנים.

ולכן נחוצות לנו ארבעים שנות נדודים במדבר, כדי שלאט לאט, צעד אחר צעד, נוכל לתקן בנו את התכונה הזאת, להפוך את האגו למצב שיהיה לפחות ניטרלי, לחבר אותו עם ספירת הבינה, להביא את עצמנו למצב של קטנות, לא לרצות להשתמש באגו למרות כל הפיתויים. אנחנו משיגים זאת בזמן שאנחנו עוברים את המדבר.

לכן נאמר בתורה שדור המדבר חייב למות, ובמקומו ייוולד דור חדש שלא ידע את פרעה, שלא מכיר את האגו, שהאגו בו מתוקן, מחובר עם תכונת ההשפעה, אבל במצב ניטרלי. אנחנו עדיין לא הופכים את האגו להשפעה, אבל הוא כבר נמצא תחת שליטת הכוונה על מנת להשפיע.

המעבר במדבר מסתיים בכך, שאנחנו מנטרלים לחלוטין את האגו שלנו (להשפיע על מנת להשפיע), אבל עדיין לא מתקנים אותו לאלטרואיזם (לקבל על מנת להשפיע). והכניסה לארץ ישראל (ארץ ישראל: ארץ = רצון, ישראל = ישר-אל, ישר אל הבורא) מסמלת שאנחנו מתחילים לעבד את הרצון, שכבר הפכנו אותו לניטרלי, ונכנסים לתוכו כדי לכבוש ולשנות אותו.

נשארים שם שבעת העמים שחיים בארץ ישראל, ואילו אנחנו צריכים לגרשם מהארץ הזאת, להפוך ל"כובשים" שלהם, כלומר לבדוק את הרצון שלנו. שבעת העמים הם שבעה רצונות, שבע הספירות האחרונות של המלכות, אותם אנחנו צריכים לכבוש ולהכניע, לגרש מתוכנו, כלומר לנטרל, להפסיק להשתמש בהם, להשליך אותם מעבר לגבולות ישראל. זה נקרא "תיקון המלכות".

אנחנו צריכים לכבוש את הארץ הזאת, ליישב אותה ולהתחיל לתקן אותה על ידי ימי חול, שבתות, וכולי, בכך שמשתמשים בשיטות התיקון של הרצון שלנו, שנקרא "ארץ ישראל". זה אותו הרצון האגואיסטי ההתחלתי שהבורא ברא בצורה שהנחש של האגו ייכנס לתוכנו, ואנחנו נעבוד זמן רב על תפיסתו, עד שנתחיל להתייחס אליו כאל אובייקט זר שנמצא בתוכנו, ולא נתחיל לשנוא אותו כמו כוח חיצוני שמשעבד אותנו ודוחה אותנו מהבורא.

רק אז אנחנו מתארים אותו לעצמנו כ"פרעה", מתעלים מעליו ובורחים ממנו בעזרת האור העליון, מפני שלנו עצמנו אין כוחות לזה. וכשאנחנו מקבלים את התורה ומתחילים לתקן את עצמנו, כשמוציאים את עצמנו לגמרי מהאגו, זה אומר שאנחנו נכנסים לארץ ישראל, הופכים את תכונות הקבלה לתכונת ההשפעה. אז פרעה הופך לקדוש הגדול ביותר, מפני שהתיקון של האגו הגדול ביותר שנמצא עכשיו בנו, הופך אותו לתכונה ההפוכה לו, כמו שנאמר שמלאך המוות הופך להיות מלאך הקדוש.

מתוך התוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 28.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest