דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכנה לפגישה עם האור

הכנה לפגישה עם האור

שאלה: בתחילת שיעור הקבלה היומי אתה בדרך כלל נותן כיוון כללי לכולם, אתה עוזר לנו להתמקד על הכוונה המשותפת. עד כמה חשובה המגמה וההנחיה הזאת?

תשובתי: לשיעור צריכים להגיע כבר מוכנים, עם רצון/כוונה ברורה, מה אני רוצה לקבל מהשיעור. אני צריך מראש לחשוב על זה הרבה. אני לפעמים מארגן כוונה עבור כולם, מבלי לסמוך על ההכנה, ואז אני מראה דוגמה. אך באופן כללי, כל אחד חייב להתכונן לשיעור בכוונה שלו בעצמו. ודווקא בכוונה תלויה ההצלחה שלו לגילוי הבורא.

אימא נותנת לילד קטן את מה שהיא חושבת לנכון. אך כשהוא מתבגר, הוא בוחר בעצמו דברים לפי טעמו שלו, כך שמנוהל על ידי הניסיון וההבנה העצמית שלו. זאת כבר אינה הפעם הראשונה שאנחנו באים במגע עם ספר הזוהר וכבר ניסינו הרבה תרגילים עם כוונות. במשך היום האדם חייב להתכונן לשיעור ולכוונה ללימוד.

אני חושב, שצריך לתת לאנשים אפשרות לבנות בעצמם את הכוונה, ולא לאסוף אותם כמו גננת בגן ילדים: "החזיקו ידיים וכולם אחרי!". מה שהאדם מרגיש ומבין ממצבו הנוכחי, הוא צריך מתוך זה לנהל בעצמו את ההכנה לשיעור. כי הרי השיעור זה זמן של יישׂום הרצונות. כאן, בפגישה עם האור, האדם יכול לקבל מה שהנקודה שבלב שלו משתוקקת אליו.

אולי כדאי לשבת בשקט רבע שעה לפני השיעור, כדי שכל אחד יוכל לערוך בדיקהׂבתוך עצמו. אך בזה אני סומך עליכם: בין ההתעוררות משינה לבין התחלת השיעור, יש לכם זמן לחשוב, לכוון ולבנות את הכוונה שלכם.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 01.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן לבנות כוונה ביחידות
אמצעי בלתי נדלה להתקדמות
להידבק במורה וללכת אחריו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest