דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכינו לי תבנית של אור

הכינו לי תבנית של אור

מיכאל לייטמן

אנחנו קוראים את המילים בספר הזוהר ובינתיים איננו מבינים דבר. אני רק נותן ביאורים קטנים כדי לכוון את האדם במקצת, היכן עליו לחפש את התכונות האלה בתוך תוכו וכיצד לדמיין אותן: אהרון ובניו, טומאה, משה, עגל הזהב… צריך לרצות להכיר אותן בתוכי.

הרצון של כל אחד מתווסף לרצון הכללי של כל השאר – זו כעת "הערבות" שלנו.

ערבות – זהו כוח של אחדות, המורכב מהמון רבדים. הכוח הזה של החיבור הכללי הנקרא ערבות, נמצא בכל מדרגה. היא פועלת כגוף כללי, המקדיש את כל כוחותיו למקום החולה. ישנו כוח הגנה כללי של הגוף, כשכל התאים שלו נלחמים בכוחות משותפים נגד הגוף הזר עד שמשיגים את המטרה הנכספת ביחד.

בכל רמה של העבודה הפנימית האדם צריך לקבל צורה אחרת של הערבות מכוח האיחוד, לאחר שהרגיש שאף אחד אינו מבין, שכולם רוצים את אותו הדבר ושכל אחד חושב בצורה אחרת. כל זה עוזר לו, ואז התחושות מתחילות להופיע בתוכו. מאחר וכל אחד רוצה לפענח את הטקסט לפי צורתו, בהתאם לשורש נשמתו, הוא מכוון את עצמו באופן מוגדר ויחד עם הצורה המיוחדת הזאת נכלל ברצון הכללי להשגת המטרה הרוחנית.

כתוצאה מכך הכוח הכללי הופך לעשיר מאד, מורכב ורב-גוני. כל הרצונות, החסרונות והחיפושים הפרטיים מצטרפים לכוח הכללי הזה. לאחר מכן, האור המקיף מתחיל להשפיע על כל אחד, הוא עובר דרך האוסף של החסרונות, הדרישות והטעויות האלה, דרך התבנית הזאת ומצייר לכל אחד את אותן התכונות שעליהן מדבר ספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.02.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הנסתר יתגלה, והגלוי יהפך לנסתר
להרגיש שהוא מסתתר בקרבת מקום
ענן גדול של ספקות

One comment

  1. מעניין. אבל עדיין לא הבנתי איך אני יכול לאמץ חסרונות ודרכי התפעלות של מישהו אחר בגוף פיסי שיושב לידי אם הוא סגור בתוך גוף נפרד ממני וגם המחשבות שלו והעבודה הפנימית שלו סגורים בפני והדבר היחידי שאני יכול להרגיש ולחוות זה את התחושות של הגוף הפיסי שלי ואת המחשבות והרגשות הפרטיים שלי.
    המקסימום שאני יכול לעשות זה למסור את דרכי הפרוש שלי למין מאגר כללי בתור מתנה אבל לא יותר מזה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest