הכול תלוי בך

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

מלכתחילה אין בנו השתוקקות להשפעה. עלינו לבנות אותה, לעצב אותה, ליצור אותה בעצמנו. לשם כך ניתנה לנו העבודה בקבוצה, עם אנשים אחרים שכביכול נמצאים לפנינו, כ"עזר כנגדו".

למעשה, אני לא סתם עובד עם אנשים, או רצונות, שנראים לי זרים, אלא עם היחס שלי כלפיהם. הרי עליי ללמוד להתייחס אליהם כמו לעצמי.

כרגע אני חש כלפיהם יחס הפוך: דחייה, שנאה וריחוק, אך מהצד השני, עליי להגיע במקום זה למשיכה, אהבה וקירבה. על ידי זה אני עולה מעל דרגת החי, לדרגת הבורא.

הרי קיימים שני סוגי יחסים הפוכים זה מזה: יחס הקבלה ויחס ההשפעה. ולכן, רק לפי היחס שלי לזולת אני יכול לבדוק את עצמי, ולנסות לבנות בתוכי את הצורך להתקרב אליו, הצורך לאהבה, מעל כל השנאה והדחייה שמתגלות לי ביחס לאחרים.

הרע מתגלה רק ביחס לזולת. וגם זה כבר לימוד גדול, שאפשר להגיע אליו רק בתנאי שאני רוצה להתקרב אליו בכל כוחי. ואז אני מגלה שאני מתקדם בכיוון הפוך לגמרי; מתרחק, דוחה ושונא. דווקא לתכונות הללו אני קורא "היצר הרע", מכיוון שאני מבין שחיבור, קירבה, קשר ואהבה – זהו "היצר הטוב", תכונת הבורא (אם היא מתגלה לי).

הרע מתגלה מתוך היחס לזולת. ולכן העולם הזה בנוי כך, כשיש בו המון אנשים אחרים. כדי להשתמש נכון בעולם הזה, עליי לראות את כל העולם כאמצעי להשגת תכונת ההשפעה: את כל האנושות, כל הטבע הדומם, הצומח והחי, את החיים שלי, היחסים בעבודה, במשפחה, עם קרובי המשפחה ועם אנשים זרים. ואז אוכל לומר שכולם נועדו לשרת אותי ולעזור לי, ואני – נועדתי לשרת את הבורא. כל העולם נברא עבורי.

אם האדם מסכים, שמלמעלה כל העולם בנוי נכון והכול מאורגן בדיוק בצורה המתאימה לו, כדי לעזור לו לרכוש את ההשתוקקות, לאפשר לו להתייגע כדי לרכוש את הרצון להשפיע מעל הרצון לקבל הכללי שהבורא ברא – אז הוא יצליח.

החוק: "יגעתי ומצאתי" או "יגעתי ולא מצאתי, אל תאמין", אומר שהכול כבר נמצא לפניך, הכול נתון, וכל היתר תלוי רק בך!

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 12.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החיפוש אחר הרעב הרוחני
סימן שלא יגעת מספיק
תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest