דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיפוש אחר הרעב הרוחני

החיפוש אחר הרעב הרוחני

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

אם הבורא ברא רצון ורוצה ליהנות לו, אז לא ברור, מה עוד נדרש מאיתנו? שיפתח את הרצון שלנו וימלא אותו!

העניין הוא, שלאותו הרצון לקבל שהוא ברא, שקיים בנו מהטבע, אנחנו צריכים להוסיף את ההשתוקקות שלנו, את הרעב והתיאבון שלנו. הרי הרצון לקבל הכללי אינו נותן לנו להרגיש שאנחנו קיימים. גם דרגות הדומם הצומח והחי (ובכללם גם האדם שמתקיים בצורה בהמית ולא-הכרתית) אינם מרגישים את עצמם כקיימים.

אך ההשתוקקות להרגיש את הבורא, כלומר לגלות בתוכנו את תכונת ההשפעה, מהווה את הכלי, את האחוריים של האור, שבו מתגלה התכונה הזאת. ואז הכלי הזה מתמלא באור.

לכן אל תאמין, שאפשר "להתייגע ולא למצוא"! הרי הכול נמצא לפניך, בבקשה, אתה יכול לגלות הכול, לא החביאו ממך שום דבר! רק חוסר ההשתוקקות שלך מסתיר ממך את האור.

חסר לנו רק הכלי, הרצון משל עצמנו, הרגשת הרעב, הצימאון, הייסורים, חוסר המילוי. אבל הייסורים האלה צריכים לנבוע דווקא מחסרונה של אותה התכונה, אותה התופעה שצריכה להתגלות. כלומר חסר לנו רק דבר אחד, ההשתוקקות להשפעה!

לכן, לא מספיק רק הרצון שהבורא ברא. הרי זהו הטבע, התכונה הכללית. ולא מספיק סתם לפתח את הרצון הזה. אנחנו רואים שהרצון מתפתח מדרגת הדומם ומוליד את הטבע הצומח והחי, אך אין זה נותן להם להרגיש את מהות החיים, כי כל אחד הרי קיים בתוך עצמו.

וכך חיה גם האנושות במשך כל אלפי שנות התפתחותה. זו הרי התפתחות הרצון לקבל הפשוט ותו לא. לא תוכל ללכת רחוק יותר מהאינטרסים הקיומיים הבהמיים שלך. בצורה כזאת אנחנו רק מקיימים במקצת את החיים בתוכנו, אך איננו משיגים את מקור החיים, סיבת החיים ומטרה החיים, שנמצאים גבוה יותר מהרצון לקבל הפשוט.

כל זה קיים באותו אחד שנותן לנו את הרצון, מוליד אותו, בורא אותו. ולכן במצבנו הבהמי עלינו למצוא כיצד להצטייד בהשתוקקות אליו, שהיא הכלי לגילוי הבורא, גילוי סיבת החיים ומטרת החיים, והשגת החיים האמיתיים בדרגת האדם.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 12.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי בך
סימן שלא יגעת מספיק
אין אור בלי כלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest