דף הבית / משבר עולמי / הכול תלוי בהערכת הסביבה

הכול תלוי בהערכת הסביבה

photo_rav_gh70_309.jpg

שאלה: האם ניתן להסביר לאדם בצורה הגיונית, לפני המכות, שהמושג שוויון , שנראה לו כל כך מאיים ומסוכן, למעשה בכלל לא רע, ואפילו נושא בחובו רק טוב?

תשובה: כל אחד רוצה להיות גבוה מאחרים, לשלוט על כולם, לנצל את כולם. ואם ייהפך לשווה עם כולם, במה ימלא את הרצון שלו?

השוויון חיוני לא כדי ליצור חברה אנושית מושלמת, אלא כדי להתמזג עם הכוח העליון של הטבע, עם הבורא. למלא את עצמי בתחושה של הרגשת ההשפעה.

האדם חייב לראות שההשפעה ממלאת אותו. ביחסים כאלה אנשים ירגישו, שגם כשהם נוהגים בהשפעה, למרות שבאופן אגואיסטי עדיין, הם בכל זאת מקבלים הנאה. כל אחד ירגיש עצמו גדול, חזק ומשפיע יותר מהאחרים, וכי במעשים אלו יש גם ערך נוסף: הכרה והערכת החברה – כבוד. כמובן שתחושה זו היא אגואיסטית, אך בסופו של דבר אנשים עושים פעולות של חסד.

לדוגמה, במה מועילה לך העובדה שיש לך מיליון בבנק? ומה יהיה עם הכסף הזה מחר? לעומת זאת אם תשתמש בכסף הזה לעזרה לאחרים, אז איזה יחס תקבל בתגובה! איזו גדלות ורגש של הערכה עצמית! המשפחה שלך, ילדיך, וכל הסובבים אותך ישבחו ויהללו אותך, יעריכו אותך! וזה לא מעט. לכן, אם דעת החברה תשתנה, בני האדם יתחילו להעריך את סוג המילוי הזה, את הרגשת ההשפעה, כנעלה ביותר! בסופו של דבר הכול תלוי בסולם הערכים של הסביבה!

היום תחת השפעת הסביבה אנחנו מעריכים רק כסף. לאחד יש מיליון, ולשני יש עשרה מיליון! ואתה מסתכל עליו, כאילו הוא יפה יותר, בריא יותר, חכם יותר מאחרים. ואם למישהו יש מיליארד, אז הוא בכלל מלאך..! כאילו הוא כבר לא אדם רגיל, בשר ודם, אלא מישהו בלתי מושג..! כך אנחנו בנויים. אתה יכול לשנוא אותו, או להעריך ולכבד אותו, כי הכול תלוי בהערכת הסביבה!

ידיעות קודמות בנושא:
מה ממלא את רצונות האדם?
האדם חייב למלא את ליבו
אי שוויון – שורש כל הבעיות
תחרות – בהשפעה לעולם
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, דור אחרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest