דף הבית / חינוך, ילדים / הכול מתחיל ונגמר בחינוך

הכול מתחיל ונגמר בחינוך

Laitman_2012-02-21_1025_w.jpg

שאלה: מוגבלות המשאבים, המחסור ותאוות הבצע שלנו, מבוססים על כך שאני לא בוטח באחרים. למה כשאני שומע שבשנה הבאה צפויה בצורת ולא יהיה יבול, אני מייד חוטף שתי בננות, על אף שמספיקה לי רק אחת, הרי השנייה בכל מקרה תירקב ומישהו ימות מרעב? מפני שאני לא בוטח באף אחד.

אם היינו מצליחים ליצור איזו נוסחה של אמוּן, למעשה היינו פותרים את כל הבעיות הכלכליות.

תשובתי: כלומר, הכול מתחיל ונגמר בחינוך.

החינוך, זו עלייתו של האדם אל התודעה וההכרה, לשכנוע, לגילוי שלו, של דרגות התפתחות הטבע, של החברה וההתפתחות העצמית, כשהוא נכנס בהדרגה לקשר הדדי אינטגרלי עם האחרים ומתחיל להרגיש את עצמו כחלק מהחברה, כשחברי החברה הופכים להיות עבורו כמו קרובי משפחה. דווקא לזה אני מתכוון במילה "חינוך".

ואז מופיע האמוּן.

שאלה: זה מובן לי כשמדובר על אמון בחברים שלמענם אני יכול לוותר על פרוסת לחם. אבל איך אפשר להאמין ולבטוח באדם זר, אולי הוא אויב ויגנוב את הבננה שלי, את פרוסת הלחם שלי? לא מובן לי איך ליצור ולפתח אמון?

תשובתי: אתה שוב מאשר את הדעה שלי, על כך שמערכת החינוך צריכה להיות משוכתבת, מיוצרת, ומופעלת מראש. ורק לאחר מכן אפשר יהיה לעבוד עם אוכלוסייה קטנה, מוגבלת, שמתרחבת בהדרגה.

אני סבור, שכאן קיימים בסך הכול מספר שלבים.

הראשון, זה חינוך והשכלה אינטגרליים, כשאנחנו מראים שהטבע הופך להיות אינטגרלי, שאנחנו נכנסים למערכת אנלוגית, ובכך מפסיקים את קיומנו במערכת דיסקרטית (בדידה), שבה לכל אחד היה חופש פעולה מסוים משלו. עכשיו, אם אנחנו הופכים להיות סגורים, שאפילו ניתן לראות את זה בדוגמה של מדינות, בתלות ובקשר ההדדי המלאים שלהן, אז אין לנו מה לעשות, אנחנו צריכים ללמוד את התיאוריה והפרקטיקה של המערכות האלה ואחר כך לממשם בחברה האנושית.

מתוך התוכנית "המשבר הגלובלי. מחסור במשאבים", 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משבר אמון
סימני התנועה לאינטגרציה
התקווה היא בחינוך

One comment

  1. שולמית אילת

    ב"ה

    מורי ורבי אין ספק שהתחלת הכרת הרע מתוכינו היא תחילת הרצון לתיקון ופתיחת המנעול בשאלה למי אני עושה רע?מדוע רע לי?האים לרע מטרה? האים זה מעורר אותי ודוחף אותי ? כל התשובות בערוץ 66 ובספרים וגם הברצאות בימי שלישי בפתח תקוה ,הכניסה חינם ויש גם לימודים מסודרים המחנכים ומסדרים ונותנים תשובות לכל השאלות הבוערות בתוכינו.תודה לך מורי ורבי הדור שלנו זכה בשליח הממלא תפקיד ושליחות של משיח הממלא מילוי של אור המקיף אותנו .ישר כוח …………….

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest