הכוח השלישי

לא יהיה לנו קל לפני שנרכוש כוח נוסף חוץ מהטבע, חוץ מהבורא שמשפיע על הרצון לקבל ומקדם אותו בצורה מחויבת, כמו רכבת שמתקדמת בדרך סלולה. ללא הכוח הנוסף, התהליך הזה קבוע מראש באופן מוחלט, כולל התאריכים והיעד הסופי. לפעמים אני אפילו שם לב שהחיים מתגלגלים להם מעצמם ובכלל אינם תלויים בי.

וחכמת הקבלה מאפשרת לי להזמין את הכוח השלישי שבעזרתו אנהל את ההתפתחות שלי. כוח האור עדיין מניע את הרכבת שלי קדימה ואין לי מה לעשות איתו. אבל אני יכול להשתמש בכוח נוסף כדי להתקדם מתוך הכרה והרגשה, מתוך הבנת התהליך ומתוך ידיעה מהי הרכבת הזאת, לאן היא ממהרת, מדוע, מה מניע אותה, וכן הלאה. כשאני אתמצא בכל זה, אני אראה לאיזה כוח חיצון אני זקוק ומה אני אוכל לשנות בעזרתו.

אם כן, אין לנו שום סיכוי לשנות משהו עד שלא נבין מהו הטבע שלנו, האגו שלנו, עד שלא נכיר את הרע שלו, עד לא נמצא את כוח הטבע שדוחף אותנו קדימה מבלי לשאול את הסכמתנו. קודם כל אנחנו צריכים ללמוד את מצבנו האמיתי.

לכן המקובלים אמרו שחכמת הקבלה היא מקור כל המדעים. הרי היא חוקרת את מהות החומר ואת הכוחות שפועלים עליו, מנהלים אותו ומקדמים אותו. ומלבד זאת, חכמת הקבלה מאפשרת לנו להזמין, באופן עצמאי, את הכוח השלישי שיקל את הדרך שלנו.

בעזרת חכמת הקבלה אני מתקשר לכוח הזה. הרי הוא לא נמצא בי מלכתחילה. זה לא האור שתחת השפעתו הרצון עובר אבולוציה לקראת המטרה. זהו כוח אחר, "המאור המחזיר למוטב" – משהו אחר לחלוטין. הוא מגיע רק אם אני מזמין אותו. אחרת, אני עדיין מתקדם מכוח הניגוד של האור והכלי.

"המאור המחזיר למוטב" הוא כוח מיוחד, שקודם כל מעלה אותי לדרגת המדבר. הוא לא עושה כלום בעצמו. אני מנהל אותו ומפעיל אותו לפי מידת ההתמצאות שלי בתהליך ומידת השליטה שלי במנגנון. ואפילו אם אינני יודע במדויק כיצד הוא מופעל, אני בכל זאת רוצה את זה. ואני רוצה את זה בניגוד לרצון שלי, בניגוד להתפתחות הרגילה, בניגוד לרכבת שנעה מעצמה ללא השתתפותי.

דווקא חכמת הקבלה נותנת לי את הקשר עם הכוח השלישי האלטרנטיבי הזה, עם המאור המחזיר למוטב. ואז אני באמת יכול לנוע קדימה כאדם, שדומה לבורא, כשאני מנהל את התהליך ומסתכל עליו מלמעלה. אני מביט מלמעלה על חומר הרצון שלי, על הכוח שדוחף את הקרונות שלו במסילה, על התוכנית שלבטח תביא אותו לסיום בשעה הקצובה, על ידי שילוב כוח האור וכוח הכלי. בדומה לבורא, אני מביט מלמעלה על שני הכוחות שבעזרתם הוא שולט בבריאה.

אך יחד עם זה אני גם רוצה שיפעל בי הכוח השלישי, הקו האמצעי, המסך. זהו אותו ה"אדם" שאני בונה בתוכי. ורק בעזרתו אני רוצה להתקדם. שָם ההחלטות שלי, שם הפעולות שלי והתוצאות מהן – הכול שם, בקו האמצעי.

אנחנו נעים בשני קווים, בדומה לבעלי חיים שנמשכים לטוב ובורחים מהרע. אך הכוח השלישי הוא השכל האמיתי, שבזכותו אני בהתחלה מבצע צמצום, ולאחר מכן מגיע לפיתרון, ואז אני כבר "לוחץ על הדוושות", כשאני יודע עד כמה ובאיזה אופן אני אתקדם בקו האמצעי.

אני בעצמי קובע את ההגבלות הנחוצות. כלומר, אני לוקח את התוכנה הכללית של האבולוציה של כולם, ועושה איתה את מה שאני חושב שכדאי לעשות. אני עוצר אותה, אני מנהל אותה. ודווקא השליטה הזאת על האבולוציה עושה ממני אדם. אבל קודם כל אני צריך להבין מה היא עושה ממני.

כל מתן התורה, כלומר מתן שיטת התיקון, אמור לאפשר לנו להתעלות מעל תהליך ההתפתחות הטבעי ולעלות לדרגת האדם. והיום זה קורה עם כל האנושות, שמגלה שהיא מנוהלת לחלוטין. כל מה שעשינו בעולם הזה למעשה לא נעשה על ידינו. המערכות שעיצבנו הן תוצאה מהטבע האגואיסטי שלנו. בסופו של דבר הטבע הזה דחף אותנו והכריח אותנו לבנות את החברה והמנגנונים המשרתים אותה בצורה כזאת ולא אחרת.

ופתאום מתגלה שהתהליך הזה לא מספיק לנו. המצב שנוצר הוא כזה שבו אנחנו חייבים להתעלות מעל התהליך הזה, להבין שעד עכשיו הטבע הוביל אותו, ועכשיו אנחנו בעצמנו צריכים ללמוד לנהל אותו. השיטות האגואיסטיות כבר לא פועלות, כי הגיע הזמן שאנחנו בעצמנו נכיר את התוכנית ונחדש אותה.

כל אחד מאיתנו קיבל התעוררות אישית, והאנושות תקבל את ההתעוררות במימדים גלובליים. אותנו עוררו המכות האיכותיות והאכזבות ברמת החיפוש הפנימי, והאנושות תתעורר לכך מהבעיות החומריות: הבעיות הביטחוניות, אספקת המזון, האסונות האקולוגיים, האקלים ועוד. וכל זה – כדי להוביל את האנשים לחיפוש הכוח האלטרנטיבי שיאפשר לאנושות לנהל את עצמה. המשבר מחריף, הצרות תופסות תאוצה, ולא יהיה לנו לאן לברוח עד שלא נמצא את הכוח הזה.

כך תיראה העלייה הכללית. ולכן כל האנשים יזדקקו לחכמת הקבלה. הרי בשום מקום אחר בעולם הם לא ימצאו את הכוח השלישי. אין אותו בחכמות ובשיטות שלהם.

ואנחנו בינתיים צריכים לעזור להם. נכון שהם בינתיים לא יכולים למצוא את הפיתרון, ובכל זאת אנחנו צריכים ללכת לקראתם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 07.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האבולוציה נמשכת
השתתפות חובה
הכוח השלישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest