דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח היחיד שקיים

הכוח היחיד שקיים

שאלה: האם אפשר לומר שבחוץ הבורא זה איזשהו הגיון, חוקים, ובפנים הבורא אלה מעין רגשות. וכאשר שניהם מתמזגים, מתרחש חיבור עם הבורא?

תשובתי: אתה כמובן יכול לומר כל מה שעכשיו נדמה לך, אבל הבורא, זה הכוח היחיד שפועל בכל אחד מאיתנו ובכולנו יחד. לא תוכל לומר הרבה על הבורא, מפני שהבורא כולל בתוכו הכול לחלוטין. ואפילו זה שאני מדבר איתכם עכשיו, ואתם מקשיבים וחושבים, הכול נובע מהכוח הזה של הטבע.

למעשה פרט לכוח הזה לא קיים דבר. אנחנו נמצאים בתוכו, מהווים חלקים שלו. ניתן לנו עיוורון מסוים, צמצום של המחשבות והרגשות שלנו, כדי שלא נרגיש אותו וכך נוכל לגלות אותו מתוך המצב הזה. אז כביכול אנחנו הופכים לקיימים.

קיימים אני והעולם העצום. את כל העולם הזה אני מקבל ותופס כהתגלות של הבורא ביחס אליי. באופן כזה אני משתדל לכוון את עצמי לתפיסת העולם הזה, כלומר לתפיסת הבורא, תפיסה של הכוח הכולל שקיים בכל. בכך שאני מכוון את עצמי בצורה כזאת, אני פתאום מתחיל להרגיש שאני משתנה בעצמי בהתאמה לכוח הזה, לבורא. דווקא למצב הזה עלינו להגיע.

מטרת הבריאה, היא השגת הידמות לבורא. כאשר למרות כל ההפרעות,שהוא מציב בינו ובינינו, אני מגלה אותו כיחיד שקיים, כממלא את כל הבריאה, במצב הזה אני מתמזג איתו. אבל בכך הייחודיות של הבורא אינה מופרת. וזה שהוא ברא ונתן לנו כזאת תכונה נפלאה של ניתוק ממנו, זה רק כדי שנוכל כביכול מבחוץ, כביכול מרחוק להבין, להרגיש ולגלות אותו.

מתוך שיעור וירטואלי, 1.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest