דף הבית / חינוך, ילדים / היקום של החוכמה האינסופית

היקום של החוכמה האינסופית

laitman_2009-07_0229.jpg

שאלה: ברור איך התינוק מתפתח. אבל מישהו יודע איזה גנים ישנם בחברה האנושית? אף אחד עוד לא ראה איך היא מתפתחת, על מנת לאסוף נתונים ולומר איך היא תתפתח שוב. האנושות היא התינוק היחיד שלנו שכך גדל.

תשובה: אנחנו מסוגלים לחקור ולנתח את העבר, ובכך עוסקות הפילוסופיה, הסוציולוגיה, הפסיכולוגיה. ואז נוכל לשים לב לחוקיות התהליך, לסיבות שלו. אנחנו לא כל כך רואים פרספקטיבות לעתיד, אבל יחד עם זאת מסוגלים להבין, בהתאם למצבנו העכשיווי, לאן זה מוביל אותנו. תמיד אנו מבצעים מעין ניתוח העתיד לפי העבר.

הטבע דורש מאיתנו לשמור על חוקיו. הטבע זהו הגוף הכללי שמתפתח וכולל בתוכו את רמת הדומם, הצומח, החי והאדם. כל הרמות האלה מתפתחות. בהתחלה כדור הארץ התפתח, אחר כך עולם הצומח, לאחר מכן החיות, יותר מאוחר האדם.

התפתחות הזאת התחילה מהמפץ הגדול ומאז המשיכה על ידי חיבורים יותר ויותר מסובכים. התחברות החלקים כל פעם מביאה אותם להיווצרות חלקים יותר מאוחדים ומיוחדים, גם בכמות וגם באיכות.

בהתחלה התקיים הדומם בלבד, אך יותר מאוחר החלקים שלו התחילו פתאום לצמוח, נוצרו בהם חיים, צמיחה עצמית. אחר כך ההתפתחות הגיעה עד רמת החי – החי מתפתח בצורה עוד יותר אישית ומיוחדת. אחר כך מופיע האדם – כל זה תוצאות ההפתחות.

ברור שקיימים בכך חוקים מסוימים. אנו רואים זאת על סמך העבר. השאלה היא האם אנחנו מבינים אותם? כנראה שלא, אך זה לא אומר שהם אינם קיימים.

אני כמדען צופה בטבע וחוקר את התפתחותו ואיך הוא מפתח אותי כחלק ממנו. הרי האדם לא יכול להיות יותר גבוה מהטבע עם כל המדע שלו.

אנחנו נמצאים במעין בועה שנקראת "היקום". אנחנו חוקרים את המקום הזה ואת החוקים שפועלים עליו בתוך הבועה הנצחית הזאת, ללא גבולות, מלאה בחוכמה האינסופית. ואנחנו מגרדים פירורים מהחוכמה הזו ועל כך מתבססים כל המדעים שלנו.

אנחנו לא חוקרים שום דבר מחוץ לטבע, ובתוך הבועה הזאת גם כן לומדים קצת על עצמנו. אנחנו רואים שאיננו מסוגלים לסדר את חיינו ולשם כך בוודאי נצטרך ללמוד את חוקי הטבע. זה טוב שהבעיות הלא נעימות דוחפות אותנו להכרת הטבע, לפחות על מנת לשפר את החיים.

מתוך שיחה מס' 1 על החיים החדשים, 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מוכרחים ללכת בעקבות חוקי הטבע
הטבע אינו סובל חוסר איזון
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest