דף הבית / אקטואליה / היעד הבא של צוקרברג

היעד הבא של צוקרברג

הערה: מארק צוקרברג, מייסדה של הרשת החברתית Facebook, נוהג להציב לעצמו יעדים בתחילת כל שנה, לדוגמה: בשנת 2015 הוא הציב לעצמו משימה לקרוא שני ספרים בחודש, לפני כן ללמוד סינית וכדומה. בשנת 2016 הוא מתכוון לפתח בינה מלאכותית, שתתפקד כעוזרו האישי: תדליק ותכבה את האור, תזהה מכרים ותאפשר להם להכנס ולצאת מביתו, תעקוב אחרי בתו התינוקת כאשר היא בוכה וכדומה.

תשובתי: מה הוא סבור שנחוץ לאדם, שיתחבר עם מכונה? שכמו אימא, היא תלביש אותו, תשרת אותו, תגיש לו, תפנה אחריו, תיקח אותו ביד לאן שהוא צריך, תלווה אותו לעבודה, תעבוד במקומו, ואז מה הוא יעשה? המכונה תשאל אותו שאלות, והוא כמו רובוט יענה לה "כן, לא, כן, לא"? כלומר הוא יהפוך למתלווה של המכונה הזאת.

מצד שני, אני חושב שזה אפילו טוב. אנחנו הרי צריכים לעבור דרך כל המצבים האלה, כדי להבין שהחיים שלנו הם חסרי משמעות, ואנחנו חייבים למצוא את משמעותם. לא יכול להיות שהטבע יברא את האדם כזה כל יכול, המסוגל להגיע להישגים גדולים מאוד, כדי שהוא יהפוך להיות מתלווה למכונה, כמו ילד קטן ליד אימו. המכונה לא טועה, היא מכתיבה לו הכול, והוא מבצע.

הערה: מארק צוקרברג המציא רשת עולמית עצומה.

תשובתי: הרשת שהוא יצר מתפקדת כרגע רק כדי לשאוב מאנשים כסף ואחר כך לבזבז אותו לפיתוח של כזה רובוט, שיצטרף לכל אדם.

שאלה: אֵילו משימות היית מציב במקום צוקרברג?

תשובתי: חינוך של כל אדם כדי שהוא יוכל להימצא בקשר נכון עם שאר בני האדם, לפי הנוסחה שאנחנו מקבלים מהטבע, ושמוגשת לנו על ידי חכמת הקבלה. אנחנו צריכים להגיע להתמזגות מלאה זה עם זה לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". לזה מוביל אותנו הטבע בדרך של מכות, לכן צריך ליצור כזאת רשת, שתביא את האנשים לזה במהירות, בקלות, בצורה נעימה, בהבנה ובאהבה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest