דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / היסטוריה עולמית באור חכמת הקבלה (חלק א)

היסטוריה עולמית באור חכמת הקבלה (חלק א)

שאלה: איך ולפי אלו חוקים מתפתחת ההיסטוריה העולמית? האם קיימת בה מחזוריות כלשהי? האם היא חוזרת על עצמה בכל דור?

תשובתי: שאלה לא פשוטה, מפני שהיא איננה קשורה לגיאוגרפיה או להיסטוריה, אלא לתפיסת המציאות שלנו. על פי חכמת הקבלה בבריאה קיימים שני כוחות עיקריים: רצון להשפיע, הכוח החיובי העליון או הבורא, ורצון לקבל, הכוח השלילי התחתון או הנברא. שני הרצונות, משתפים ביניהם פעולה באופן הדדי, וכך למעשה קובעים את כל ההיסטוריה.

מאחר והפרמטרים ההתחלתיים והמצבים הסופיים של שני הכוחות הללו נקבעו מראש, אפשר לתאר באופן מדויק את כל שלבי ההתפתחות של הרצון לקבל (הנברא) תחת השפעתו של הרצון להשפיע (הבורא). בעקרון, לא יכולות להיות כאן שום הפתעות.

החלק הראשון של התפתחות ההיסטוריה מתרחש במלואו בהשפעת האור העליון, כלומר הכוח של הבורא. עם זאת הנברא חווה על עצמו לחץ של האור ובהיותו בשליטתו המלאה של האור העליון, הוא משנה את צורתו תחת השפעתו ועובר שלבי התפתחות מסוימים, בדיוק כפי שעוּבָּר עובר התפתחות ברחם אימו במשך תשעה חודשים. לכן מובן לנו לחלוטין כל מה שמתרחש. מכיוון שבשלב זה רק גורם אחד משפיע, האור העליון, אז ידוע לנו מראש אלו שלבים נעבור ובאיזה אופן.

בעיקרון, כך גם התפתחה האנושות. התוכנית של הבריאה לוקחת בחשבון את תגובתו של האדם על ההשפעה מלמעלה: עד כמה הוא יכול ללכת בניגוד לאגו שלו, כשהוא בהשפעה של האור העליון, של תכונת ההשפעה, האהבה והקשר, או שהוא לא רוצה, לא יכול, לא מבין כיצד עליו לפעול, ובזה כביכול מתנגד להשפעת האור.

אם האדם מתנגד, אז וודאי שהוא מרגיש אחרת. מפני שאז ההיסטוריה מפעילה בתוכה כוחות התנגדות גדולים יותר מצד הנברא וכוחות מאלצים גדולים יותר מצד האור, הבורא. אבל באופן כללי ההתפתחות מלכתחילה מוסדרת מראש.

היום הגענו לשלב התפתחות מעניין מאוד שבו אנחנו יכולים לקבל בחירה חופשית מסוימת, המאפשרת לנו לשנות את הקצב והצורה של התפתחות ההיסטוריה.

אנחנו בכל מקרה נתפתח לפי מדרגות משורטטות שהוכנו מראש באופן מדויק, או שנעבור אותם במודע, בהבנה, בהשתתפות, ואז ההתפתחות תהיה מרצוננו החופשי, ותתקבל בברכה על ידינו. נראה אותה כהתפתחות טובה מצדנו ומצדו של הבורא. או שאנחנו נסרב בעקשנות לממש את תכנית הבריאה, כמו ילדים קטנים ועקשנים.

כלומר, או שהתכנית לא תהיה ידועה לנו, כמו לרוב האנושות, או שהיא תהיה מוכרת וידועה לנו, כאנשים שלומדים את חכמת הקבלה וחייבים לדעת אותה כמו אלה שכבר היו פעם במצבים הללו לפני אלפי שנים. אנחנו חייבים להשתדל לתקן את הדרך שלנו, לעשות הכול בצורה מודעת יותר, בצורה טובה יותר עבור עצמנו, אבל בעיקר, למען אחרים.

מכאן אפשר להבין שכל ההיסטוריה העולמית נרשמה מלכתחילה. לכן פילוסופים ומדענים שחוקרים את ההיסטוריה כדי להבין את התנהגות האדם, בהווה, בעבר ובעתיד, מתקשים לענות על השאלות: "האם הזמן יכול לזרום אחורנית? האם הכול נלקח בחשבון? היכן נמצאת הבחירה החופשית שלנו? באיזה אופן חלקיק אלמנטרי בוחר, באיזו צורה עליו להמשיך את התפתחותו: בצורה של חלקיק מוחשי או כפונקציה גלית, כלומר אור?".

פיזיקאים אומרים שהכול תלוי במי שמבצע את הניסוי. העניין הוא שכאשר הוא מכייל את המכשיר כדי למדוד חלקיק אלמנטרי, שהוא או גל או חלקיק, הוא מראש יודע על כך ומתנהג בהתאם למכשיר הנבחר. ההווה כביכול קובע את העבר, כלומר את הזמן שזורם חזרה. כך טוענים הפיזיקאים.

חכמת הקבלה מדברת על כך בצורה הרבה יותר פשוטה. בעיקרון, אין לה שום יחס למושג הזמן, מפני שאין זמן, אנחנו מיישמים את מה שכבר קיים בעולם אין סוף. ומאחר שכל המצבים שלנו נקבעו מראש, אז אין כאן שום הפתעות, אין הווה, עבר או עתיד, אלא כביכול מקרינים לפנינו סרט ואנחנו רואים חלקים נפרדים שלו.

הכול מלכתחילה הוקלט על קלטת ואנחנו רק צופים בה ואלה הם החיים שלנו. הם מוקרנים בתוכנו, אבל למעשה אפשר לומר שהם מוקרנים לפנינו.

אנחנו משתתפים ישירים בצפייה שנקבעה מראש, וידוע כל מה שיקרה, מה נעשה, פרט למצב אחד שבו אנחנו נמצאים בקבוצה ומושכים עלינו את הכוח החיובי, וכך אנחנו יכולים להזמין שינויים.

אבל אנחנו לא יכולים לשנות את ההיסטוריה עצמה, את שורת האירועים, אלא רק את היחס שלנו אליה, ואז היא תיראה אחרת לחלוטין. מפני שהיחס שלנו אליה קובע את מה שנראה בתמונות הללו: מלחמה או שלום, טוב או רע. הכול נקבע על ידינו.

המשך יבוא…

מתוך שיעור וירטואלי, 16.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest