דף הבית / אקטואליה / היסוד של החברה העתידית – פְּרֵקָרִיאָט!

היסוד של החברה העתידית – פְּרֵקָרִיאָט!

בחברה המערבית מבדילים ומציינים קבוצה סוציאלית נפרדת שנקראת פְּרֵקָרִיאָט, קבוצה קשת יום ואומללה, שאינה קשורה בהתחייבויות לא למדינה ולא לחברה.

מדובר על עשרות מיליוני צעירים, הנבדלים באדישותם וברמת הידע הנמוכה שלהם. הם מטיילים בין המדינות בחיפוש אחר התרשמויות חדשות וחיים מעבודות מזדמנות. במדינות המפותחות הם מהווים עד מחצית האוכלוסייה. בחברה המודרנית אין אמצע, יש רק שכבות עליונות ונמוכות. בחברה המערבית מבדילים ומבחינים בחמש קבוצות לפי השתייכות העבודה:

  1. אליטה, קומץ קטן של עשירים, שמשפיע על הממשלות.
  2. סָלָרִיאָט, שכבת הביניים העליונה, שמועסקים בקביעות, עובדי מדינה.
  3. אנשים מקצועיים, מועסקים לפי חוזה הודות לכישורים שלהם.
  4. הליבה, מעמד הפועלים ה"ישן".
  5. פְּרֵקָרִיאָט, לא מסודרים חברתית, אין ביטחון תעסוקתי.

ברוסיה, הפרֵקָרִיאָט הוא 40 מיליון בעלי כושר עבודה, שמועסקים בשוק עבודה לא חוקי. המדינה נמנעה מלהגיע לפתרון של בעיות חברתיות, ואז מתרחשת התבודדות של החברה, יש מחסור בידע ובשאיפה להשתלב בעולם פוסט-תעשייתי, חוסר רצון מצד הצעירים לעסוק במחקרים מדעיים, חוסר פופולריות של מקצועות כגון מדעים, וכולי… לעומת ארה"ב, שם מדען, הוא בין המקצועות הפופולריים ביותר.

כל העולם נתקל בגידול של הפרֵקָרִיאָט. הבעיה הזאת מופיעה בצורה חדה במיוחד בהחלפת האדם במכונות, בתעשייה ובעולם המשרדי. דבר זה יוביל להרס של הכלכלה הצרכנית, שזה היסוד של העולם העכשווי, מאחר ורוב האנשים לא יכולים לצרוך בהיקפים הנוכחיים. התשובה לזה תהיה שינוי המערכת, או התחלה של ימי ביניים חדשים, או סוציאליזם עם חלק גדול של שיוויוניות.

אבל לפי דעתי, חזרה על העבר היא בלתי אפשרית ואף פעם לא התרחשה. אותם "האנשים המיותרים" שזה קרוב ל-90% מהאוכלוסייה, יעברו חינוך אינטגרלי חדש וייהפכו לבסיס של החברה החדשה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest