דף הבית / חינוך, ילדים / היכן נמצאת האמת? בטבע!

היכן נמצאת האמת? בטבע!

דעה: (M.Barbolin, פרופסור באוניברסיטה לחינוך מבוגרים על שם PAO): מוסר ומשמעות החיים הפכו לנושאים הכי מדוברים היום. יחד עם זאת, מתייחסים אליהם בלי קשר מהותי ביניהם.

ביחס לחיים החברתיים המודרניים מאוד אקטואלית התפתחות המוסר של האדם. יחד עם זאת, מתכוונים לאורח חיים מוסרי ולא מדברים כלל על התכונות המוסריות של האדם, על המוסרית הפנימית שלו. אבל ברור לגמרי שמדובר על שמירת נורמות חיים מסוימות שהעבירה עליהן אינה רצויה משום שיכולה לגרום נזק לאחרים.

אבל ידוע, שהמושגים של טוב ורע הם די יחסיים. היכן הגבול שאסור לעבור על מנת לא להזיק לא לעצמך ולא לאחרים, ולא רק לא להזיק לאנשים, אלא גם לא להזיק לטבע. היכן המנגנון שמסדר ומכוון לערוץ המתאים את התנהגות האדם? כיצד לעשות כך שתהיה תועלת?

התייחסותי: המחנכים הם הכי שמרנים בין כל האנשים על פני כדור הארץ. בערך כממוצע בין קצין, רופא, פקח ו…אימא. כבר זמן רב שאנחנו לא מרוצים מבית הספר, ולא מהתוצאות של בית הספר. הרי אם יש שאלה לגבי חינוך מבוגרים, זה אומר שלא לימדו אותם להתחנך בעצמם במשך החיים.

אבל כל זה די טבעי, כיוון שכולנו נפלנו למשבר המשותף של כל התוכניות והעסקים שלנו כתוצאה מסיום ההתפתחות של הרצון האגואיסטי, ועכשיו מגיעים לבירור של חוסר היכולת להתקיים ברצון הזה ולבנות את החיים שלנו לפי הרצון האגואיסטי.

זה אומר, שבבחירת יחס חדש לחיים שבנוי על השפעה ונתינה, אנחנו נצטרך לבנות מחדש את כל מערכת החינוך, הרי גם כך היא כבר די הרוסה. נשאר רק לפנות מקום מההרגלים המזיקים שאנו רגילים אליהם, ולבנות חינוך במחשבה צלולה. חינוך שבנוי על דמיון לטבע ונובע מתוך ההידמות לטבע, ואז החינוך יהיה נכון ונצחי.

ידיעות קודמות בנושא:
על תפיסת העולם והבנת העולם
המיוחדות של המשבר הלאומי
משבר התרבות האירופאית

One comment

  1. דושניצקי אורלי

    אם נתייחס לכולם כחלקים ממשפחתינו הגדולה,נבין את החשיבות והצורך לקחת חלק בהצעדת השינוי,לחינוך במושגי הטבע.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest