דף הבית / המשבר ופתרונו / הטכנולוגיות הופכות אותנו למיותרים

הטכנולוגיות הופכות אותנו למיותרים

דעה: צפויים שינויים דרסטיים בתעשייה העולמית. הטכנולוגיות החדשות ישנו את עולמינו לחלוטין, כמו שהן נושאות את הפוטנציאל היצרני, כך גם הן נושאות את הפוטנציאל ההרסני. אך הפוטנציאל הגבוה ביותר הוא באינטרנט הסלולרי ובטכנולוגיות המיכון של העבודות השכליות.

לא יהיה צורך בשירותיהם של מטפלים רגילים. הסמארט-פון או כל מחשב אחר המחובר לאינטרנט ימלא את תפקידו של הרופא האישי. המחשבים כבר למדו לעבד נפח עצום של מידע ולהתמצא בו. הצורך בסדרנים ירד ב- 70%, מנהלים, מתרגמים, משכתבים ומזכירים, פשוט יהפכו למיותרים.

בשוק העבודה יישארו רק אלה שמסוגלים לבצע עבודה יצירתית, שעליה המחשבים לא יוכלו להתגבר. מצד שני, תהיה דרישה באנשי מקצוע בעבודות יד, כגון: מטפלות ילדים, אחיות, נגרים. מעמד הביניים פשוט "יימחק". הכלכלה המסורתית שמבוססת על מפעלים, בתי חרושת וייצור המוני, תיעלם.

יופיעו המון אנשים "מיותרים". הממשלות תצטרכנה לשלם להם דמי אבטלה משמעותיים על מנת לבלום התפרצות חברתית. אסונות חברתיים עצומים מהווים איום. פערי הרכוש בחברה יגדלו בצורה מהירה, האנשים יארגנו "שביתות רעב".

התייחסותי: זהו כבר העתיד הקרוב, אך להרגיע ולסדר את האנשים, להפוך אותם ליצירתיים ביחס לחיים ולעבודה, אפשרי על ידי התכללותם בחינוך האינטגרלי שמלמד כל אחד איך ליצור עולם חדש "בינינו ובתוכנו". האנשים ירגישו את הלימודים האלה כחשובים ביותר בחייהם, כמטיבים להם ולטבע. הם יגיעו להרגשת אושר עכשיו ולתמיד, וייצרו בקשר ביניהם את "ההרמוניה הנצחית".

ידיעות קודמות בנושא:
האוטומציה נגד האדם
עבודות דיסטופיות אפלות
והרי התחזית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest