דף הבית / משבר עולמי / הטבע דוחף אותנו לאיחוד

הטבע דוחף אותנו לאיחוד

שאלה: אני תלמיד ותיק שלך ממוסקבה. אתמול נדהמתי מדבריו של אלכסנדר פרוחנוב בתוכנית "דעה מיוחדת" ברדיו "אחו מוסקבי". רשמתי עבורך את דבריו. אשמח אם תתייחס לזה. פרוחנוב הוא נציונליסט ואנטישמי ידוע. וכאן נראה שהדעה שלו "מתעוותת"…

להלן דבריו: "… הטבע נותן מכות לאנושות מפני שהוא אינו סובל את ההתנהגות כלפיו, הוא פגוע מאוד ממה שהאנושות עושה איתו. ומה שמדהים אותי בכל ההיסטוריה הנוראית הזאת שמתרחשת לנגד עינינו, הוא שהאנושות אינה מגיבה. הרי המשבר אינו נוגע לאיזשהו ענף אחד בודד, לא רק לכלכלה ולא רק לאקולוגיה. המשבר כולל את כל הדרך ההיסטורית. כל האנושות נעה בדרך לא נכונה, היא נתפסה במלכודת ענקית.

בתקופות כאלה בדרך כלל נוצרות אמונות חדשות, פילוסופיות חדשות, דתות חדשות. מופיעים נביאים שאינם מנבאים את סוף העולם, אלא מלמדים את האנושות לחיות אחרת, בדרכים אחרות.

מי מלמד אותנו את השיעורים הקשים האלה? – אם אתה אדם דתי, את השיעורים הללו מלמד אותך הא-לוהים שברא את כדור הארץ ואת האנושות לא כדי שהאנושות תחיה בצורה בהמית, נוראה ומפלצתית שכזאת. אם האדם אינו דתי, הוא מסתכל על ההיסטוריה כעל תהליך רציונלי ומנסה להבין כיצד סדר הסיבה והתוצאה של המגמות האנושיות הוביל אותנו לבור המפלצתי הזה. השיעורים הללו יכולים להינתן על ידי הא-ל ויכולים להינתן על ידי מערכת נסיבות. הם תמיד הזמינו באנושות, בתקופות של משברים ענקיים, את הופעתם של מרשמי הצלה.

מהי הנצרות למשל? – זהו מרשם להצלה. מה מקורו של האסלאם? מה מקורה של היהדות? – כל אלה הם הלקחים שהאנושות הפיקה מהאסונות.

ואני מצפה לכך גם היום. האם יופיע היום מורה דרך כלשהו, או קבוצת הוגי דעות מחוללי פלאים? – זה צריך לקרות. היכן היא תופיע? – אני מצפה שהיא תופיע ברוסיה. יש לי תקווה, מפני שכל תקופות האסון באנושות הוכרעו בזכות סוג של נס. לא דרך מרשם חברתי, לא דרך התנהגות האליטות, לא דרך חוקיות כלכלית או פוליטית. הם הוכרעו דרך נס. והופעתן של הדתות הגדולות היא הביטוי של הנס, ביטוי הניסים הא-לוהיים, המטפיזיים. לא מועדון בילדרברג, לא מועדון רומא, לא החכמים וגם לא Rent Corporation לא יציעו מרשם משולב. אבל אולי אסכולה רוחנית כלשהי, אולי אמונה כלשהי. תקוותי היא שהנצרות האורתודוקסית תספק לנו את המרשם הזה".

התייחסותי: בכללות, האדם מרגיש נכון את זרימת ההיסטוריה. היום הוא כבר לא המקרה היחיד, ובקרוב זה יהיה המוני. הזמן דורש "דת" שונה, שיטת תיקון כללית, גלובלית, שחובקת את העולם כולו בצורה אינטגרלית. הטבע לא יעזוב אותנו, אלא יכה וייסר אותנו עד שנבין זאת. השיטה לשינוי החברה, חכמת הקבלה האמיתית, קיימת מימי קדם, מזמן הופעת האדם. היא טבועה בטבע, ונמסרה לאדם על פי תוכנית הטבע. היא התפתחה במקביל לאדם. עכשיו הזמן לגלות אותה ולממש אותה, ולא להמציא שום דבר ארצי (אגואיסטי) משלנו. פרוחנוב שלך עדיין חושב שאפשר לשחק בדתות, בסימני היכר לאומיים או בדברים אחרים, ואילו הטבע דוחף אותנו לאיחוד, כפי שהוא בעצמו אחד. כלומר בכיוון ההפוך. אך גם את זה הוא ידע בקרוב, ויצטרך להתחיל לכבד את השֵמים, ואולי אפילו ללמוד עברית, ואז הוא יבין שזה לא עם, אלא נטייה רוחנית, שיש לה בינתיים מעט מאוד מן המשותף עם היהודים שלנו. זוהי קבוצה שעוד בשחר האנושות התנתקה מכולם, והלכה בדרכה שלה, הדרך של "ואהבת לרעך כמוך". נו, ומעבר לכך, שילמד כבר את החומרים שלנו ויבין את כל ההיסטוריה. תנו לו במתנה איזה ספר שלנו…

ידיעות קודמות בנושא:
הלקחים מאסונות הטבע
מסנן רב-שכבתי לפני הכניסה
השרשרת שדרכה מועבר האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest