דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / החלו ההכנות לקראת בניין בית המקדש השלישי

החלו ההכנות לקראת בניין בית המקדש השלישי

thumbs_na_fone_morya_100_wp.jpg

מתוך ידיעה שהתפרסמה לאחרונה ב- nfc:

לראשונה לאחר 2000 שנה ייחנך בית מלאכה להכנת בגדי כהונה לקראת בניין בית המקדש.

"בעזרת השם, עד חג סוכות הקרוב יהיו מוכנים 120 סטים. כל כהן שיזמין יקבל סט בגדי כהונה כשרים לעבודה בבית המקדש לכשייבנה", אמר מנהל מכון המקדש, יהודה גליק.

התייחסותי: כל דבר אפשר לבנות. השאלה היא מה הטעם בכך, אם בני האדם אינם נמצאים בדרגת הקדושה, בדרגת "בית המקדש" – תכונת האהבה והנתינה ההדדית. הרי חורבן פיזי של בית המקדש אירע בעקבות הנפילה מדרגת "ואהבת לרעך כמוך" לדרגת שנאת חינם. בהתחלה התרחשה התדרדרות מוסרית (רוחנית) ורק כעבור שבעים שנה נחרב בית המקדש באופן פיזי. מקובלים גדולים רבים התריעו באותם הזמנים על השלכותיה של הנפילה מהרוחניות.

לכן למבנה בית המקדש עצמו לא יהיה שום ערך רוחני, כמו שאין לירושלים כיום. הרי במקום שבו הייתה פעם הקדושה, כלומר תכונת אהבת הזולת והתקיימה השתוות הצורה לבורא, מתגלה כיום תכונה אחרת לגמרי: תכונה של שנאה הדדית, רדיפה אחרי שליטה וגאוותנות ריקנית. במקום שבו הייתה קדושה, אחרי שבירתה נמצאים כוחות הטומאה, קליפות! וכל שכן במקום של בית המקדש.

רק בתנאי של תיקון מוקדם של האדם עד לרמה הרוחנית של "בית המקדש השלישי" (מוחין דחיה), אפשר להבין מה מהותו של בית המקדש השלישי, מהם מרכיבי ושלבי הבניה שלו. ראו במאמרו של הרמח"ל "ספר משכני העליון".

2 comments

  1. רמח"ל/ספר משכני העליון

    וצריך שתדע, כי יש זיווג ויש חיבור. והחיבור הוא בהאיר המאורות זה אל זה ממקומם, ואינם נגשים זה לזה, על כן תתחלש ההארה בהתפשטה מלפני אדוניה. ולזה קראו חכמים "פירוד", כי אין פירוד במאורותיו, רק כאשר אינם קרבים זה לזה נקרא פירוד, וזה קיצוץ הנטיעות. ולא יגיע זה רק למטה, אבל למעלה לא יגיע פגם זה ח"ו. ונמצאו שתי מאורות [י"ה], [היו"ד] תמיד בחיבור שלם, והקוין על גביהם, שלשתם נקשרים בקשר אמיץ והחזק. אך משם ולמטה נמצא זה הפירוד בחטאת בני האדם, כי היו"ד תפרד מהה"א, והה"א מהוא"ו, והוא"ו מהה"א:

    אך הזיווג הוא בהתקרב המאורות אחד אל אחד. ובהתקרבם בדרך זה, מי יוכל להגיד רוב תפארת קדושתם ועוצם גאונם, כי כאש בוערה לוהטים זה בזה, ונאחזים ביחוד גדול. ומרוב העוז והחדוה, תגיע השמחה אל כל המאורות, ממאור למאור, עד לפני השרש השלם והיחיד – אין סוף ב"ה. וברבות השמחה ירבה השפע ממנו לרדת בכל המדריגות. וזיווג זה הוא החסר מן התחתונים, ועל כן אמרו החכמים ז"ל (תענית ה.), "אמר הקב"ה – לא אבוא בירושלים של מעלה" וכו', כי עד יכונן ועד ישים ירושלים תהלה בארץ, לא יבוא המלך ביאה גמורה בירושלים של מעלה. וברבות התיקון במאורות, יתפשטו הדברים בכוח גדול ויבנה בית המקדש למטה. וכאשר חסר התיקון הזה מפני העוונות נחרב הבית למטה. ועם כל זה לא פסק למעלה, כי לולי פסק היה העולם כולו חרב ברגע אחד, כמו שאמרתי למעלה. רק הוחשך מאד ממה שהיה בתחילה, וגם חסר ממנו השמחה העצומה שהיתה בו מימי קדם, בהיותו משכן כבוד וזבול מנוחה אל המלך. וכאשר יתמו חטאים מן הארץ ישובו הדברים כבראשונה, והאור יהיה יותר והשפע ירבה מאד, ועל כן יבנה עוד הבית הזה למטה וכבודו יהיה גדול מן הראשונים. ועוד אדבר לך מזה בס"ד, ועד הנה היו דברי ההקדמה:

  2. ברכת שלום על התורה/רב"ש/פרשת עקב/מאמר רלב

                           רלב

    בזוהר (אות מט בהסולם) : תקון החמישי הוא הכוס של ויכלו, דהיינו כוס של קידוש. כוס הוא בחשבון אלהים, דהיינו פ"ו. ויכלו הוא בחשבון ע"ב. שהכלה הקדושה, שהיא המלכות, כוללת אותם, דהיינו השם אלהים ושם ע"ב. וכוס הזה, שהיא מלכות, מלא יינה, דהיינו שפע הארת חכמה, של תורה, שהוא ז"א הנקרא תורה. צריך להעיד על מעשה בראשית, שה"ס בינה. כי שפע הארת חכמה נקרא עדות. בסוד עדן, והבינה היא המקור המשפיע אותה. וז"ס שצריך להעיד על מעשה בראשית.

    ובזה יכולים לתרץ את מה שצריכים בויכולו להעיד על מעשה בראשית. וקשה, והלא עדות היא רק מפי הראיה, ואיך יכול האדם להעיד מבחינת ראיה על מעשה בראשית, והלא האדם לא יכול לדעת מה שלא היה רק מפי השמיעה ?

    אלא ענין עדות על מעשה בראשית, הכוונה, להעיד שכוונת הבריאה היא להיטיב לנבראיו. ומאיפה הוא יודע ? אלא אם הוא זוכה לבחינת שבת – אז הוא מעיד מבחינת ראיה, שהוא רואה שזהו כוונת הבריאה, מטעם שהוא טעם כך (רמה).

    ___

    רמה. כעין זה מפרש לקמן (מאמר רלה) את הכתוב ראה אני נותן לפניכם וגו'.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest