דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החלוקה כבר צודקת!

החלוקה כבר צודקת!

בעל הסולם, עיתון "האומה": "כי שכר עבודה רוחנית משתלמת יותר מעבודה גופנית. ועבודת הזריזים משתלמת יותר מעבודת המפגרים. והרווק צריך לקבל פחות מהמטופל במשפחה. וזמן העבודה צריך להיות שוה לכולם. וגם חלוקת פרי העבודה צריך להיות שוה לכולם. ואיך נגשר את הקרעים הללו?"

אם כולם שונים, אם האחד יכול לתת יותר והשני פחות, אם אי אפשר לדרוש ולמדוד את המאמצים והיגיעה של כל אחד ואחד – איך בכל זאת נוכל להגיע לחלוקה צודקת? אין לנו אפילו את היסוד כדי לבנות חברה צודקת.

זה מה שאנחנו צריכים להראות לאלו שצועקים "צדק חברתי". איך יכול להיות צדק חברתי? במה תמדוד אותו? אם כל אחד שונה מצד הטבע, ואין לך קנה מידה למדוד במה הם שונים, לעולם לא תוכל להגיע לחלוקה צודקת. אתה צריך להיות בדרגת הבורא, ואז תחלק נכון.

למעשה, מה שכל אחד ואחד מאיתנו מקבל היום, זו החלוקה הצודקת. בכל רגע ורגע בחיים שלך אתה מקבל את מה שהבורא נותן לך. וזהו הצדק. הבורא מפריש לך בדיוק את מה שמגיע לך.

הבורא נותן לך את כל התנאים. אפילו אם אינך מסכים איתו ועם המערכת, הוא נותן לך את הכול ואומר לך: "תעבוד, תתחיל מהנקודה הזאת שבה אתה נמצא. אתה חייב לעבוד כך, אתה חייב להיות במצב כזה לפי הנתונים של הנשמה שלך. זה המצב הטוב ביותר בשבילך, ורק ממנו אתה יכול להתקדם. תתחיל לעבוד, ואז תקבל יותר. ובינתיים? בינתיים קיבלת את כל מה שצריך כדי להתקדם הלאה לפי הצדק, לפי היושר, לפי הכול".

אפילו פרעה הודה: "ה' הַצדיק ואני הרשע". רק שאתה לא מסכים, לא יודע, לא מוכן.

אם כך, האם יש לך לאן לזוז? – אם אתה מקבל לפי מה שמגיע לך, אין לך לאן לזוז, חוץ מלהשפעה. ולכן אם אתה רוצה להתקדם, לשנות את הסביבה, את החברה, את עצמך, את העולם, אתה צריך עכשיו ללמוד מהבורא מה זה להיות הַצדיק, איך להתייחס לכולם ולעזור לכולם להגיע לחלוקה הצודקת ברמות יותר ויותר גדולות של השפעה. זאת אומרת, אנחנו נמצאים בחלוקה הצודקת בכל הרמות, בכל המדרגות עד גמר התיקון. אנחנו תמיד מקבלים את מה שמגיע לנו לפי הצדק, בהתאם לחישוב מדויק לחלוטין. לכן אי אפשר לעלות שלב בעלייה הרוחנית לפני שמסכימים עם כל מה שקורה במאה אחוז, כלומר, לפני שרוכשים כלים דהשפעה ומסכימים שזה הצדק.

רק אם נשפר את הסביבה, את הקשר בינינו, נוכל להעלות את עצמנו לדרגה גבוהה יותר של צדק. בדרגה הנוכחית שלנו אנחנו מקבלים בדיוק מה שמגיע לנו, ובדרגה הבאה נקבל כבר משהו אחר. מה נקבל? – אם נתחיל להשפיע זה לזה, נוכל לראות. הרי האור תמיד נמצא. אם אתה עולה יחד עם כל החברה, אתה מקבל יותר. אם אתה יורד יחד עם כל החברה, אתה מקבל פחות.

אז על מה יש לצעוק? ממי לדרוש, אם כולנו נמצאים באותה הסירה? צעקות לא מבוררות לעולם לא יביאו למשהו טוב. מצרים ולוב הן הדוגמאות הטובות ביותר לכך.

לכן קודם כל אנחנו צריכים להבין שאנחנו נמצאים תמיד במערכת המתוקנת. אנחנו יכולים רק לעלות בה למצבים יותר ויותר ויותר נעלים של תיקון הדדי. אתה נמצא בתוך אור אין סוף ומקבל ממנו בדיוק כמה שאתה מסוגל לקלוט ממנו. הוא ממלא אותך, יש בו את כל מה שאי פעם תוכל לקבל, לרצות, ליהנות.

ובכל זאת אתה צועק שזה לא מספיק לך? אז תקבל יותר! נתנו לך אפשרות כזאת. תתחיל להתקשר עם האחרים, וככל שהקשר יהיה טוב יותר, כולם יקבלו יותר. וללא ערבות הדדית, לעולם לא נגיע לאושר. אתה יכול להפגין, לעשות מהפכות, אבל לא יֵצא מזה שום דבר.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 28.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אלטרואיזם הוא חשבון מדויק
העבודה שלנו
הטייקון כשק חבטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest