דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / החכמה לקיומו של העם היהודי

החכמה לקיומו של העם היהודי

המערכת שנוצרה על ידי אברהם אבינו, התפתחה כל הזמן מעל לאגו שהלך וגדל אצל כל אחד מתלמידיו. אז החלו לקרוא להם עִבריים מהמילה "עבר", "עובר" ("לעבור").

עברי הוא מי שעובר את הגבול של האגו, של השנאה ההדדית, של הדחייה ההדדית, ונכנס לקשר אלטרואיסטי עליון עם אנשים שהתעלו מעל לאגו שלהם. זה מה שלימד אברהם את חסידיו, הוא הסביר להם כיצד להתעלות מעל לאגו ולהשתמש בו להמשך העלייה, מפני שרק בזכות האגו שכל הזמן עולה, אנחנו יכולים לבנות מעליו את המצב שלנו, ובאופן כזה לעלות צעד אחר צעד, עד שנתחיל להרגיש את הכוחות האלטרואיסטיים הנסתרים של הטבע.

הכוח האגואיסטי נמצא בנו, ואילו את הכוח האלטרואיסטי אנחנו צריכים לגלות בתוכנו ולפתחו. וכשאנחנו מתחילים לעבוד עם שניהם, אנחנו מאזנים אותם ביניהם. כשאנחנו מטפחים את האלטרואיזם יחד עם האגו הגדל, אנחנו כל הזמן מתקדמים, כמו על שתי הרגליים, ואז אנחנו יכולים לחקור את המרחב הסובב.

כך הופיעה חכמת הקבלה, שמספרת לנו על סדר עולמי חדש, שמבוסס על שיתוף פעולה הדדי של שני כוחות מנוגדים, והאדם משתמש בשני הכוחות הלוו, ומהווה בפני עצמו את הקו השלישי. זוהי חכמת הקיום של העם היהודי, השיטה הזאת אינה נמצאת אצל לאף אחד.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 6, 4.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest