דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיפוש אחר העליון

החיפוש אחר העליון

כל עבודתו של האדם שמתחיל את דרכו הרוחנית היא חיפוש אחר העליון. כך בנויה כל הבריאה: קיימים העליון והתחתון, ושום דבר חוץ מזה. ואותו העולם הגדול שנדמה לנו שסובב אותנו, כל העולמות העליונים והעולם הזה, הם למעשה הרצונות הפנימיים של האדם עצמו, שרק נדמים לו כחיצוניים.

במציאות קיימים רק העליון והתחתון, שמהווים רצף של מדרגות רוחניות שהתפשטו ממעלה למטה. והמדרגות האלה של העולמות אינן קיימות בפני עצמן, אלא נמצאות בנו. במידה שאנחנו מתפתחים מתגלה לנו חלק יותר ויותר גדול של הרצון שלנו שמתמלא בהרגשת הבריאה, וזה נקרא המדרגה הבאה שלנו.

כלומר, כל הסולם הרוחני נמצא בתוך האדם שגדל במדרגות האלה וכך הוא מרגיש את עצמו, שהוא יותר ויותר מבין, מרגיש ובוחר.

אז מיהם העליון והתחתון הללו, האם הם היחידים שקיימים בבריאה? העליון הוא אני במצב הבא שלי. והתחתון, זה אני של היום.

המצב הבא העליון הוא מצב שבו אני יותר תואם לבורא. כי כל המצבים שלי מכאן והלאה, עד למצב המושלם לגמרי, מסתכמים בהשתוות יותר ויותר גדולה לבורא, בדרגת ה"אדם", הדומה לעליון.

הכול מתחלק תמיד לעשר ספירות, למנה שלמה, לשינוי השלם של הרצונות שלי, ממצב "שלם" אחד עד למצב הבא (מיחידה ליחידה). השינוי הסופי המינימלי ביותר שלי, נקרא "מדרגה".

המדרגה של העליון ביחס למדרגה של התחתון, זה כמו הבורא ביחס לנברא. וכאשר אני עולה למדרגה העליונה, כלומר, משתווה בתכונות עם הבורא, אני הופך להיות כמוהו, ואותה המדרגה העליונה שמתגלה לי באותו הזמן זהו הבורא, "בוא וראה". כי עליתי לשם ואני "רואה", כלומר, מקבל את "אור החכמה" בכלים הרוחניים שלי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 27.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר דרך האזור של האור והחושך
בוא אליי!
לילה של תפילה במדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest