דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיפוש אחר המסתורי והלא ידוע

החיפוש אחר המסתורי והלא ידוע

כדי לתאר לעצמנו מהי אהבה כלפי החברים וכלפי הבורא, אנחנו צריכים להתנתק מכל העולם הזה ומעצמנו, כאילו ששום דבר לא קיים, חוץ מהכוח האחד. כאילו שאין אף אחד שעוקב אחריו, רואה ומרגיש אותו. ולכוח הזה ישנה מטרה: לברוא משהו ששווה לעצמו.

איננו יודעים, למה הופיעה פתאום מחשבה כזאת. זה היה עוד לפני הפעולה הראשונה, שמכוונת לבריאה שלנו. איננו משיגים את מה שקדם לזה. ישנו גבול להשגה שלנו, מפני שהיא מתרחשת בכלים/רצונות שלא היו קיימים עד אז. אנחנו מתחילים ממחשבת הבריאה, מהמחשבה ליהנות לנבראים, מהתוכנית, מהמחשבה שקיימת בכוח העליון האחד הזה, שהחליט: "אני רוצה לברוא נבראים שיהיו שווים לי כדי שאוכל ליהנות אותם".

כך הכוח העליון מתחיל ליישם את התוכנית, לברוא את הנברא ולקדם אותו, כדי להביא אותו לגובה שלו. כלומר, צורת הנברא כבר נקבעה מראש וצריכה להיות זהה לצורתו של הבורא. אין נברא ללא בורא ואין בורא ללא נברא, האחד קיים כנגד השני.

התנאי הזה של השוויון ההדדי כבר קובע את כל התהליך. בדומה למשוואה מתמטית שבה הנעלם הלא ידוע קיים בפני עצמו, אך הוא צריך להיות שווה לכוח העליון: להיות נצחי כמוהו, שלם כמוהו, עם אותה ההבנה, ההרגשה והתכונות של הבורא עצמו.

אנחנו לא יודעים בדיוק מהן תכונות הבורא, אנחנו יודעים רק שהנברא צריך לחזור אחריהן, אך יחד עם זאת להישאר נברא נפרד. כלומר, בסופו של דבר יוצא שהבורא הוא מס' 1 והנברא הוא מס' 2. וזה ההבדל ביניהם: הבורא הוא הראשון והנברא הוא השני, אבל זה לא מפריע להם להיות שווים.

ובהתאם לתנאי הזה, הבריאה מתחילה להתפתח כמו בנוסחה מתמטית. אנחנו צריכים לקיים את התנאי שדורש מהנברא להתקיים באופן עצמאי, כשיש בו את ההבנה, ההשגה וההרגשה של עצמו, את חופש הבחירה – כל מה ששייך למושג "אני". ויחד עם זאת, ה"אני" הזה צריך להיות דומה לגמרי לבורא.

ולאחר מכן התנאי הזה מתחיל להתממש, כמו אדם שהחליט לבנות בית מתאר לעצמו את צורתו העתידית, ומתחיל לממש אותה: לבנות תוכנית מפורטת, ליצור את המפרט, לקבוע את כמות החומרים ובני האדם הדרושים כדי לעבוד על זה. אבל כל זה נובע מתוך הצורה הסופית, שכבר קיימת בתוך הבורא. ורק בנברא בינתיים קיימת צורה נמוכה יותר, ולכן הוא צריך לעבור כל מיני שינויים.

השינויים האלה מתרחשים לא בנברא עצמו, אלא בהכרה, בהבנה ובתפיסה שלו את עצמו: מי הוא לעומת הבורא.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 30.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבושה של חוסר השוויון
האהבה שהאגואיסטים לא מכירים
לידתה של האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest