דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים המשותפים של האור והרצון

החיים המשותפים של האור והרצון

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

אנחנו כולנו נכללים בתוך מצב אחד ויחיד שקיים, עולם אין סוף, כחלקים של המערכת הכללית. היא קיימת כגוף יחיד בדומה לאורגניזם חי, המורכב מכל מיני תתי מערכות פנימיות המעבירות דם, נוזלים, לימפות, אותות עצביים. כך כולנו מקושרים ברמת עולם אין סוף כאורגניזם אחד נצחי ונפלא, הפועל כמכונה מתואמת ללא שום דופי בהידמות לאור הממלא אותה. הרצון, והאור שממלא אותו, עובדים בהרמוניה משותפת.

כמו בכל גוף בריא, במערכת הזאת עוברים תהליכים של התרחבות והתכווצות: דופק, נשימה, פעימות הלב. הרצון והאור מנוגדים זה לזה, אך דווקא הודות לכך קיימת ביניהם הדינאמיקה שנקראת "חיים". ומכל השינויים האלו נולדת הרגשת החיים!

אם היה רק האור לבדו או רק הרצון לבדו, לא היה מורגש דבר. הנברא מרגיש את עצמו כקיים דווקא בזכות זה שהאור והרצון פועלים יחד בהרמוניה, פעם האור גדול יותר ופעם הרצון גדול יותר. כך כל הזמן, האחד משלים את השני. פעם האור הופך להיות גדול יותר כי הרצון במכוון הקטין את עצמו כדי לתת לאור אפשרות לפעול, ופעם האור נותן אפשרות לרצון לפעול. כמו בנדנדה, פעם האחד גבוה יותר ופעם השני. כך אנחנו נותנים זה לזה להתעלות, בכך שמתרוממים כלפי מעלה! ועל ידי דינאמיקת השינויים מולידים חיים.

כך זה מתרחש בעולם אין סוף, אך המצב שלנו מקולקל בכוונה בצורה מלאכותית כדי שאנחנו נרגיש "כיתרון אור מתוך חושך", נרגיש את הניגודיות שלנו כלפי האור ונביא בעצמנו את עצמנו לשלמות. רק אז נוכל להעריך אותו!

אם כבר נולדת שלם, אתה תחיה כך באופן אוטומטי ואף פעם לא תגלה את השלמות הזאת לכל עומקה. לכן נעשו צמצומים והסתרות, התרחקויות ושבירות, עד לניתוק מלא של הנברא מהבורא, עד למצב הלא מתוקן הסופי. הקלקול הזה נמצא בתוכנו, בתפיסה שלנו, ורק בה. אני מרגיש את עצמי כעת באיזשהו גוף (שזו רק אשליה) ובאיזשהו עולם (מדומה), וכל זה בגלל שאני נמצא בחוסר הכרה. אני קיים בעולם אין סוף, אך בהזיה הזו אני מדמיין לעצמי כל מיני תמונות. כל ההזיה הזאת שלי נקראת העולם הזה, המדרגה הכי נמוכה, האחרונה והגרועה ביותר מכל המצבים האפשריים.

מכאן מובן שעלינו להשקיע בעצמנו מאמצים, כדי לחזור להכרה ולהרגשת השלמות, ואז נבין מה מסמלת השלמות לכל עומקה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 13.08.2010

One comment

  1. חיים

    ח= חסרון

    מ= מילוי

    ושם השם ביניהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest