דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיבור צריך להיות איכותי

החיבור צריך להיות איכותי

2011-11-18_congress_arava-291_w.jpg

מתוך תקציר למאמר "מטרת החברה" של הרב"ש: "אם אנחנו מתחברים מסביב למטרתנו המשותפת, לכל אחד מאתנו יהיה כוח גדול, שיעזור לנו להתעלות מעל האגו שלנו לחיבור.
הכוח הגדול הזה יופיע כתוצאה מחיבור הכוחות הקטנים האינדיבידואליים שלנו, אפילו לא כוחות, אלא השאיפות בלבד."

זה לא ש"לכל אחד יש כוח קטן", כפי שכתב מורי. אלא שכאן דרושה לא הגדלה כמותית, אלא ריבוי, חיבור איכותי. זה לא אומר שאצלך, אצלי ואצל עוד מישהו יש גרם אחד של מאמץ, ואנחנו מתחברים יחד כדי שיהיה לנו שלושה גרם, לא, לא מדובר על גרמים. מדובר על ההתגברות על האגו שלנו, על ההתנגדויות האגואיסטיות שלנו. וכאשר אנחנו מתחברים בהתנגדויות האגואיסטיות הללו, יוצא לנו לא שלושה גרמים, אלא הרבה יותר!

החיבור צריך להיות איכותי. אסור פשוט לחבר אדם אחד עם השני, השלישי ולקבל כוח משותף. כדי להתקדם ולעלות למעלה חסר לנו כוח, חסרה לנו איכות החיבור בינינו.

אנחנו בונים בינינו שדה פיזי, אשר כמו גלאי (לפי רגישותו) מגלה שדה משותף של הבורא, שממלא את החלל כולו. ואז דווקא בתוכנו אנחנו מרגישים אותו. כלומר, לא מדובר אפילו במאמץ של כל אחד, אלא בהשתוקקות ההדדית שאנחנו יוצרים אז.

יכולים לעסוק בכך אנשים בולטים בעלי ידע, בעלי הכנה פנימית מצוינת, עם תכונות חזקות ביותר, אבל אם הם לא יהיו מוכנים להתקרב ביניהם לטובת גילוי השדה הזה של השפעה הדדית, כדי להתחבר עם האנושות כולה ועם הבורא, אז הם לא יצליחו במאומה.

בקבלה מדובר תמיד לא על חיבור כמותי, אלא על חיבור איכותי.

לכן, אם מספר אנשים, קבוצה קטנה או אפילו שני אנשים, מתכווננים נכון ביניהם, הם יכולים להגיע לחיבור איכותי גבוה ביותר ולעלות לשלב העליון של הסולם.

עוצמת השדה שאנחנו משיגים, תלויה רק ברצון המשותף שלנו להתעלות מעל האגו שלנו. עד כמה שכוח החיבור בינינו מעל האגו יהיה גבוה יותר, רק בזה תלוי הגילוי האיכותי ולא הכמותי של הבורא או של האור בינינו: "נפש", "רוח", "נשמה", "חיה", "יחידה".

אני זוכר כשרב"ש כתב את המאמר הזה. אני שאלתי אותו: "על מה לדבר עם הקבוצה, כאשר היא מתאספת לראשונה?". הוא התיישב על הספסל בפארק במקום שבו טיילנו, נתתי לו נייר עטיפה של חפיסת סיגריות, מכיוון שלא היה בידי שום דבר אחר, ועל צידה השני של האריזה הוא התחיל לכתוב את המאמר הזה.

כך הוא הגיע לארכיון שלנו. בצורה כזאת על נייר סיגריות גם עכשיו הוא נשמר אצלנו בארכיון. מזה הכול התחיל.

אכן, פרט לכוח החיבור הזה אין לנו מה להציע לא לעצמנו ולא לאנושות. עלינו רק לרומם אותו.

העיקר זה ההרגשה הראשונה! זאת לידה חדשה, כמו לידה של תינוק.

כל לידה מסוכנת במידה כלשהי. אנחנו רואים כיצד האישה יולדת, ובפעולה הזאת ישנו סיכון מסוים. אנחנו מצפים לכך עם מאמץ רב, למרות שאנחנו כה חכמים וכה מתקדמים ברפואה. למרות שיש ברשותנו ציוד אולטרסאונד וכל מה שנחוץ, אבל פעולת הלידה כשלעצמה מיוחדת מצד הטבע, היא קורית תחת לחץ, תחת מתח גדול.

אותו הדבר קורה לנו היום. לכן, הכול תלוי עד כמה כולנו ביחד נתאמץ ונוליד את עצמנו במדרגה הבאה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רמת האיחוד החדשה
שלבי ההתקדמות אל הבורא
פילוסופיה ריקה או מדע מעשי?

One comment

  1. נקודה שבלב

    שלום רב יקר
    מברכת אותך על השיעורים הנפלאים שאתה נותן בקולומביה כמה טוב לחוות הכל יחד איתך בחיבור
    אתה גאווה לכל הגברים והנשים בעולם, שבורא עולם ייטיב איתך וייתן בך שפע של בריאות גשמית ורוחנית אתה גואל עולם גואל הדור יישר כוח
    אין עוד מלבדו!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest