דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החוק הנסתר של האור

החוק הנסתר של האור

שאלה: איך האור העליון יכול לתקן אותי, אם הוא נמצא במנוחה מוחלטת?

תשובתי: כשאני מדבר על הגעתו או הסתלקותו של האור, אני מתכוון לשינויים בתוכי. האור הוא תופעה המתרחשת בתוך הכלי, אין אור בלי כלי. חלק מהתופעות האלה אני מכנה בשֵם "אור", ומייחס להן אי אילו שינויים. הכול בפנים. חלק מהתופעות שבתוכי אני מייחס לסיבה חיצונית, זרה, וחלק מהתופעות אני מעמיד בתלות מסיבות פנימיות, ממני עצמי. כשאני מרגיש שינויים בתוכי, אני מחשיב אותם על חשבון פעולות עצמיות או על חשבון האור שכביכול ביצע אותם ללא ההשתתפות שלי. אלו הם הניסוחים שלנו.

הילד אומר: "החפץ נשבר בעצמו", כאילו שלא הוא עשׂה זאת. כך גם אנחנו, בחוסר הכרה וגילוי רוחני, חלק מהאירועים אנחנו לוקחים על עצמנו, וחלק משייכים לאיזה גורם נסתר.

שאלה: האם לגורם הנסתר הזה אנחנו קוראים סגולה (תכונה נפלאה)?

תשובתי: סגולה היא כשאני מבצע פעולות, אך אינני יכול לבדוק את הקשר הישיר בין הפעולות לתוצאה. לדוגמה, אומרים לי: "אם תכה עשׂר פעמים על הקיר, מהברז שבחצר יזרמו מים". אינני רואה שום קשר, ובינתיים מאחורי הקיר מוסתר מנגנון שמגיב למכות שלי על הקיר ומפעיל את זרימת המים. הכול מאוד פשוט, אך אינני יודע אודות המנגנון הזה. ולכן אמרו לי: "זו סגולה, תעשה כך ותקבל כך". כתוצאה מזה אני מחבר דבר אחד לשני, למרות שאינני מבין את ההיגיון של הסיבה והתוצאה של האירועים.

לכן סגולה היא חוק, רק שהוא נסתר ממני. ואין שום דבר על-טבעי, פשוט אינני יודע כיצד זה פועל. אני נכנס לקבוצה ואומרים לי: "קפוץ כך וכך פעמים, תתחבק כך וכך פעמים עם החברים, תשיר כך וכך שירים, תשתתף במספר מסוים של כנסים, ותקבל תוצאה". אין לי שום מושׂג מה כאן הקשר, אך המקובלים נתנו את ההמלצות שלהם, והן באמת עובדות. באיזה אופן הן פועלות? – את זה נראה אחר כך, בינתיים במדרגה שלנו זה נקרא: "סגולה", החוק הנסתר.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 27.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest