דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החומר של "פרעה" בצורת הבורא

החומר של "פרעה" בצורת הבורא

laitman_2010-12-12_9534.jpg

הבורא מציב לנו תנאי: "אני רוצה שאתה תיהנה ממה שהפוך ממך לחלוטין, ממה ששנוא עליך, מה שמנוגד לכל הטבע שלך. ואני רוצה שדווקא מהמצב ההפוך והמנוגד לך אתה תקבל תענוג, ותרצה להימצא בתוכו, כשתעדיף אותו על פני כל התענוגים שאתה יכול להרגיש כעת במצבך הנוכחי.

אני אגלה לך אותם במקצת, כדי שתוכל למחוק בהדרגה את עצמך, את מצבך הנוכחי, ובמקומו לבנות מצב חדש, הפוך. ואתה תעשה את זה לא למען התענוגים שעליהם מבוססים עכשיו כל החיים שלך, אלא כדי שבזכות זה אתה תוכל לעלות לגדלות שלי ולהעריך את גדלותי".

הבורא אומר: " אני בעצמי לא זקוק לכבוד שלך ולשינוי הטבע שלך להשפעה, וזה לא משנה אם אתה תרצה אותו או לא, אבל כל זה כדי לתת לך להרגיש מה מסמלים שני הכוחות האלה שנקבעו על ידי בבריאה, שביניהם אתה יכול להתקיים – כוח ההשפעה וכוח הקבלה. כשאתה מעדיף את הראשון על פני השני, אתה רוכש את שניהם.

אתה לא משמיד שום דבר, אלא משתמש בשניהם כדי שעל כל הפשעים תכסה האהבה. אתה זקוק לשני הכוחות מפני שהם אינם יכולים להתקיים זה ללא זה. הרי אתה הנברא, ויכולה להיות לך רק הצורה של הבורא. אבל בתוך הצורה הזאת קיים חומר שהפוך לי. ואז אתה יכול להתקיים ולהפוך להיות שווה לי".

לכן, כל העבודה שלנו מכוונת לכך שנרכוש את שני המרכיבים האלה: את החומר של "פרעה", וגם את צורתו של הבורא. כי כל תפיסת המציאות שלנו, כל הכרת העולם שלנו, כלולה מחומר וצורה, שעליהן מבוססת ההשכלה שלנו. אנחנו בונים את עצמנו משני המרכיבים: קו ימין וקו שמאל.

קו שמאל הוא החומר, וקו ימין הוא הצורה שלו. וכאשר אנחנו משלבים יחד את החומר והצורה, אנחנו בונים את הקו האמצעי, את דמות ה"אדם".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 06.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פרעה = בורא, רק להיפך
מלחמה על הפתח לחודו של המחט
לְפַסֵל לעצמנו את הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest