דף הבית / יחסים / החוב האמריקאי לסין 

החוב האמריקאי לסין 

שאלה: המוני תושבים בסין יצאו לחגוג מול שעון מיוחד שניצב בבייג'ין ומציג את החוב של אמריקה לסין אשר כל הזמן גדל. נכון להיום החוב עומד על 19 טריליון דולר. מה זה? כלכלה אבסורדית?

תשובתי: העולם שלנו לא יכול להתקיים אחרת, הוא פועל על ידי כניסה לחובות, ואם נפסיק לייצר דברים שאין בהם צורך אז העולם ייעצר. המפעלים יפסיקו לעבוד, האבטלה תגדל, לא יהיה לנו במה לשלם, לא נוכל להדפיס כסף וכדומה.לכן אנחנו צריכים לחלק כסף באיזו שהיא דרך אחרת, ואז העולם יסתובב.

שאלה: האם אתה מתכוון שאנשים לא ירוויחו כסף אלא פשוט יקבלו אותו?

תשובתי: זה לא משנה, לאנשים צריך להיות כסף כדי שהם יקנו בו משהו, ושעל בסיס זה הכול יסתובב, משרדֵי האוצר, משרדי פרסום למיניהם וכולי. כאילו שהכול מתפתח ושואף קדימה, אף על פי שכל זה כבר לא קיים מזמן וזה שקר מוחלט.

הסינים חוגגים מפני שבלעדיהם תהיה קריסה. הם מסכימים לרשום חוב שיגדל בעוד 10 טריליון, העיקר שהכול ימשיך להסתובב, מכיוון שאם תעצור את ה"מכונה" המודרנית שמחייבת אותנו שוב ושוב, לעבוד, לקבל כסף ולקנות, תהיה קריסה, תתרחש עצירה מיידית של כל העולם. לכן לא חשוב מה אנחנו עושים העיקר שזה לא יעצור.

אבל אנחנו הרי לא באמת נמצאים בעולם שבו בני אדם כביכול קובעים את החוקים, אלא בעולם שבו קיימים חוקי טבע פנימיים מסוימים, שאנחנו לא מכירים. חכמת הקבלה מגלה אותם בזה שמסבירה שאנחנו מתקרבים למועד הגשת החשבון, ושנצטרך לשלם לפיו.

שאלה: ומה יהיה אם יותר לא נקנה ונמכור?

תשובתי: הכול יתחיל להיעצר. נקווה שהעצירה תהיה הדרגתית, ושבמהלך הבלימה הזאת נוכל להסביר לעולם את טבע הבלימה ובאיזה אופן אפשר להתגבר עליה. קיימת רק דרך אחת, והיא לשנות את תכונות האדם, את הטבע שלו, ודרך זה את היחסים ההדדיים בין בני האדם, את כל המערכת הפיננסית שלנו. כלומר צריך לשנות את הקשר בין בני האדם שמבוסס בראש ובראשונה על "תן וקח". יחד עם זאת הבסיס של "תן וקח" נשאר, אלא שמשתנה המטרה שלו, במקום לתועלת עצמית, למען האיחוד המשותף שלנו, כדי שכולנו נתחבר לאחד יחיד שלם כמו כל הטבע. במקרה כזה תפעל כמה שתרצה לפי העיקרון "תן וקח", רק תשנה את הכוונה, הכיוון, המטרה. אז אנחנו נעבוד בצורה אחרת, כל אחד ישקיע את כל כוחותיו ויקבל את ההכרחי לחיים בהתאם לצרכיו ולא יותר מזה, ואילו כל האנרגיה שלו, התנועה, המטרה שלו יהיו מכוונים כדי להפוך את העולם לעגול, לתלוי הדדית. לא תלוי הדדית בצורה רעה כמו היום, שבה אנחנו רוצים לקרוע את התלות הזאת, אלא להיפך, באופן שבו אנחנו רוצים לעשות את התלות ההדדית לטובה בעזרת הערבות ההדדית.

אנחנו נגיע לזה, אבל זה לא יתרחש מיד, כי ההתפתחות מתרחשת תחת השפעת המערכת שאותה אנחנו כל הזמן מחברים בינינו, ומגלים יותר ויותר בעמקי החברה שלנו. העולם מתחיל בהדרגה בתת המודע, להרגיש, לתפוס באיזה שהם סיבים של הנשמה, שבעולם מתגלה הרשת היחידה של קשר הדדי נכון וטוב, שיכולה להציל את כולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם ד"ר מיכאל לייטמן", 8.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest