דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזכות לבחור, חלק ד'

הזכות לבחור, חלק ד'

שאלה: בכל אדם גדָל כזה אגו עצום, שהוא מרגיש את עצמו מלך. כיצד זה ייראה אם הוא יתקן את האגו שלו ואת השנאה כלפי האחרים לאהבה?

תשובתי: קודם כל, אנחנו מבררים, שכולנו תלויים זה בזה, כמו איברים של גוף אחד, לכן אין לנו ברירה, אנחנו חייבים להתחבר זה עם זה בצורה הדדית ונכונה, כך שכולם יעבדו לטובת כל אחד. המערכת שנבנתה על ידינו צריכה להיות אינטגרלית, סגורה ומושלמת.

באותה מידה, שבה אנחנו מתקרבים ליחסים כאלה, בכך שמשלימים הדדית זה את זה, במידה הזאת אנחנו מתחילים להרגיש את הכוח שפועל בתוכנו. בינינו, בתוך החיבור שלנו מתגלה הכוח האינטגרלי, שנקרא "עליון".

אנחנו מתחילים במקצת לגלות אותו אפילו בסדנה רגילה, בזמן דיונים במעגלים, שאותם אנחנו עורכים במקומות שונים ואפילו סתם ברחוב. כך אנחנו מדגימים לאנשים, כיצד בזכות החיבור, אפילו בכזה חיבור ספונטני שנמשך שעה אחת, אפשר להרגיש איך בינינו פועל איזה כוח, מצב רוח מיוחד, הרגשה לא רגילה. משהו משתנה, ואפילו העולם נראה אחרת.

שאלה: מה זה הדבר המיוחד הזה, שהכוח האינטגרלי מביא לתוך חיינו?

תשובתי: הכוח האינטגרלי הזה מחייב אותנו לשנות את החיים שלנו בדומה לו: כולם מתלכדים, מתחברים, כל אחד מרגיש את כולם.

שאלה: ולאן ייעלם אותו האגו העצום שמחייב כל אחד להרגיש את עצמו כמלך?

תשובתי: האגו יישאר, ואילו אנחנו נתחבר מעל האגו הזה! כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". כל אחד ירגיש את עצמו מלך ודווקא מתוך הכוח המלכותי שלו ירצה להפוך את כולם למאושרים. הוא ירצה להיות מלך טוב. למה אתה חושב שהוא יהיה רודן רשע?..

שאלה: אבל אם כל אחד מרגיש את עצמו מלך, אז איך כל המלכים האלה יסתדרו ביחד?

תשובתי: במערכת אינטגרלית כל פרט הוא חשוב כמו כולם. כי אם הוא לא יתפקד, אז כל המערכת תישבר.

שאלה: ומי מחייב כל פרט לתפקד?

תשובתי: המערכת מחזיקה ותומכת באדם ומחייבת אותו לפעול, ולכן הוא נותן הכול עבורה. התמיכה ההדדית הזאת נקראת "ברית", כוח הערבות, שצריכה להיות בין כולם.

שאלה: האם לישראל יש סיכוי להשיג מתי שהוא יציבות?

תשובתי: אנחנו נהיה מוכנים לעשות את זה, לא תישאר לנו ברירה אחרת. רק השאלה היא, האם אנחנו נגיע לזה בדרך של ייסורים או בזכות ההבנה וההכרה, שמאפשרת להתקדם בדרך קצרה ונעימה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 468, 09.12.2014

ידיעות קודמות בנושא: 
הזכות לבחור, חלק ג'
הזכות לבחור, חלק ב'
הזכות לבחור, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest