דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הזדמנות לעזור לאנושות

הזדמנות לעזור לאנושות

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 4.

שאלה: כאשר אני יוצא לקהל החיצון קשה לי מאוד להרגיש אותו. ואף שרוחב הידיעות שלנו בקשר לזה הוא גדול מאוד, האם יכול להיות שיש דרך פסיכולוגית, רגשית, קצרה יותר לזה? כי זה שאני לא מצליח בשום אופן למצוא התאמה עם האנשים האלה, מאוד מצער אותי.

תשובתי: אני מבין שאתה לא יכול לרדת לדרגה של אדם מהרחוב. זה מאוד מורכב וקשה. לפעמים יותר קל לעלות מאשר לרדת. אבל צריך לעבור את השלב הזה.

לדוגמה, בעל הסולם היה עולה בכוחות עצמו, אבל כדי לכתוב את "תלמוד עשר הספירות" הוא ביקש מהבורא שיוריד אותו במדרגתו. במאמר "נבואתו של בעל הסולם" בעל הסולם כותב: "…ואפילו ארד ממדרגתי הרמה, הנני מוכרח לשפוך תפילה חמה לה', ליתן לי השגה ודעת בדברי נבואה וחכמה ולשון, להועיל את בני העולם האומללים, להעלותם לדרגת החכמה והנועם כמותי".

זה קשה מאוד לרדת! זה נגד הרוחניות, נגד כל הבריאה אפילו בעולם שלנו. מורה אמיתי, שאפילו בדרגת העולם הגשמי יכול להוריד את עצמו לדרגת הילד ולדבר עימו שווה בשווה, הוא מומחה נדיר וגדול מאוד. בדרך כלל זה נעשה באופן מכאני.

אתם צריכים בסדנאות להתאמן לחדור לתוך האנשים הפשוטים, להרגיש אותם, לדבר ברמה שלהם. אבל יחד עם זה, זה גם מסוכן. תשתדלו לעשות את זה בזהירות ובקפידה, במנות, בזה שאתם "משחקים" עם האנשים האלה.

צריך ללמוד לעבור ולנוע בין הדרגה שלנו וכל דרגה אחרת, יותר נמוכה, ובאופן דינאמי להימצא בדרגות שונות, במצבים שונים: להתלבש בגבר, באישה, בילד, באדם פחות או יותר משכיל. חייבים לשחק בתפקידים הללו ובצורה רצינית מאוד, בכך שמעורר בתוכך את התגובות, הצרכים, הבקשות והדעות שלהם.

אבל אתה צריך תמיד להימצא בדרגה שלך, ובו זמנית, להתלבש בדמות שלהם. זה נקרא "לבוש", ואז אתה תימצא במגע איתם.

נניח, שאתה השגת כזה מצב, כאשר אתה אומר: "אני נמצא בדרגה הזאת, והוא בדרגה ההיא. איך אני יכול להוריד את עצמי לדרגה שלו ולהיכנס עימו במגע?". המצב הזה נקרא "ירידה", "התלבשות", שזה תרגיל חינוכי-רוחני, והמורים משתמשים בו בתת מודע. אבל אצלנו זה פשוט נכחד.

אתה צריך לעשות על עצמך זיווג דהכאה נפרד, כלומר לשנות את עצמך למצב יותר נמוך ובו לבוא במגע עם אדם רגיל, בכזאת צורה, ששני המצבים שלכם ייכנסו לזווג. זוהי עבודה מעניינת מאוד שאותה אנחנו נצטרך לבצע. לכן אנחנו נקראים ה"מורים" של האנושות.

טוב שיש לנו כבר דרישה לזה. תנסו לדון במצבים האלה ביניכם. מהם למעשה מורכב כל "תלמוד עשר הספירות". כל העבודה שלנו היא רק בזה. ואחר כך על ידי עיבוד המצבים האלה בינינו, אתה תרגיש אותם בתוכך.

זה מעניין, גם מפני שאתה מלביש על עצמך כל מיני "פרצופים" חדשים ובאופן כזה בונה את עצמך עגול, שווה לעולם אין סוף, בכך שמתבסס דווקא על המצבים הללו. וזהו המגע בין האנשים שדרכו עובר החיבור, האהבה והאיחוד המלא.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסוצ'י, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לשקוע ברצונות של האנושות
מגע עם הקהל
התפקידים שאנחנו בוחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest