דף הבית / חינוך, ילדים / הזאבים יעזרו לדובים וגם לנו

הזאבים יעזרו לדובים וגם לנו

ידיעה: בתחילת המאה ה- 20 עובדי מדינה חסרי חזון גירשו את כל הזאבים מהפארק הלאומי יילווסטון (Yellowstone). לאחר 70 שנה המדענים גילו, כי עקב חוסר בזאבים בפארק, גדלה אוכלוסיית האיילים, אשר הביאה להפחתת כמות שיחי פירות היער ועשבי התיבול.

הדבר מזיק לדובי גריזלי. פירות היער והגרגירים בדרך כלל מהווים חלק משמעותי ממכסת המזון של הדובים, במיוחד בסוף הקיץ כאשר הם צריכים כמה שיותר מהר לאגור שומן בגוף לקראת תרדמת החורף. פירות היער הם חלק מאוד חשוב מהתזונה שלהם שעוזרת לדובים לשרוד ולהתרבות. בעונות שנה מסוימות פירות היער האלה יכולים להוות יותר ממחצית מהמזון שלהם.

פירות יער הוא המזון העיקרי עבור יונקים רבים מאוד, וגם פריחת השיחים היא חשובה עבור פרפרים וציפורי קוליבריים.

השגת האיזון הנכון בכמות החיות הינה חשובה בשביל המערכת האקולוגית. זאבים וגם איילים ודובים תופסים כל אחד את המקום שלהם ומשחקים את תפקידם. יתכן, שלפקידים שמנהלים את הפארק כדאי לקחת דוגמה מההיסטוריה ולאפשר לטבע בעצמו לפתור את הבעיה.

התייחסותי: את המסקנה הזאת אפשר להרחיב לכל פעולות האדם, ללא יוצא מן הכלל: בניית תעלות, חסימת נהרות, ייבוש ביצות, והתערבויות אחרות לתוך הטבע. אז מה לעשות? הרי האנושות אמורה להתפתח? לכך אין שום התנגדות. רק שההתפתחות צריכה להיות מאוזנת, ללא תוצאות טרגיות.

מוכרחים קודם כל לתקן את הטבע האגואיסטי שלנו, להשיג הזדמנות להגיע להרגשה ולהבנה של הסביבה הטבעית ושל הטבע העליון. ואחר כך על בסיס התכונות, הרגשות, השכל והכוח שנרכשו כבר להתערב לסביבה הטבעית ולשמור על האיזון שלה. זה כבר יהיה עלייה במדרגות של ההשגה, הדמיון, השליטה והאיחוד עם הטבע, דהיינו, עם הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
שיתוף פעולה זאת תכונה שמאפיינת את הטבע
האיום המיידי על המגוון הביולוגי
על דבורים ואגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest