דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות שבאות מבפנים

הוראות שבאות מבפנים

שאלה: בכל הדתות נהוג לחשוב שצריך לנהוג בהתאם להוראות הבורא.

תשובתי: חכמת הקבלה אינה מביאה בחשבון שום הוראות, אלא לוקחת בחשבון רק את האפשרויות של האדם בהתאם לדרגת ההתפתחות שלו. כי כל רצון, כוונה, כל תוכנית הבריאה מכוונים רק לכך, כדי לפתח את האדם, כדי שהוא מתוכו יגלה וייצור את אותה הדמות שאותה הוא יכול לכנות "בורא".

כל פעם הוא יוצר אותה, בכך שעולה יותר ויותר גבוה, והבורא שנוצר על ידו הופך עבורו ליותר ויותר נעלה.

אבל זהו דבר מורכב שלא הייתי ממליץ לדון עליו עם אדם פשוט, מפני שהתפיסה הזאת נבנית באדם רק כאשר מופיעים אצלו יסודות, רגשות, אבחנות ותחושות רוחניות חדשות.

שאלה: יוצא, שבמקום הוראות, קיימות השתוקקויות ומאמצים שמתפתחים באדם ומחייבים אותו להתקדם?

תשובתי: את ההוראות אנחנו מרגישים מתוך עצמנו.

מה זה "הוראה"? איפה ניתנת ההוראה?! מי מבצע את ההוראות הללו, אם הן כתובות איפה שהוא? כל זה לא קיים! אף אחד אינו מבצע! אם לפי הטבע שלו משהו מועיל למישהו מבחינה אגואיסטית, אז הוא עושה את זה, ואם לא ניתן לבצע את זה בצורה אגואיסטית, אז לא, מפני שהוא לא יכול להכריח את עצמו.

"לא יכול", כלומר, אינו מסוגל. "לא רוצה", מפני שלא בנוי כך. אין הבדל בין "רוצה" ו"מבצע".

אם אנשים לא עוסקים בטבע שלהם, לא לוקחים את זה כיסוד שאותו צריך לשנות ואיך שהוא לפרמט מחדש, אז הם חושבים ש"הבורא הורה, ואנחנו נעשה". אולם למעשה, אנחנו לא יכולים לשנות את עצמנו. תנסו! אנחנו רואים ששום דבר אינו משתנה, אלא רק ממשיך להתדרדר לכיוון גרוע יותר.

לכן לא יכולות להיות כאן שום הוראות. אם האדם מרגיש מתוכו איזו התעוררות, ובמידת הגדילה זה מתחיל לבעור בו, אז במידה הזאת הוא עובד למימוש ההתעוררות שלו.

פתאום הוא מגלה בתוכו איזו שהיא מטרה חדשה שלצורך השגתה נחוצות פעולות מסוימות. יחד עם זה הוא לומד את ההוראות שרשומות בספרים ומנסה לבצע אותן, זה לא יעזור! אם הרצונות שלו הם אחרים, אין לו צורך בשום ספרים. אנחנו רואים מה קורה עם כל הדתות.

לכן הפעולות ממומשות רק בתוך האדם ורק לפי אותם הפרמטרים שמצטברים בתוכו, מתחברים ומנהלים אותו.

טיפשי לחשוב שאני אוכל לשנות את עצמי בהתאם להוראות של מישהו. אם זה אפשרי, זה אומר, שפשוט מתכנתים אותי ואני זומבי. קראתי כמו מכונה איזו שהיא הוראה ואני בעצמי משנה אותה בתוכי. אז פשוט מנתקים אותי מהמכשיר המערכתי האנליטי שלי ומתכנתים.

ואני כבר לא אדם, אלא סתם "בהמה" בידיים שלהם, מפני ש"אדם", זה מי שבעזרת הבחירה החופשית שלו, בעזרת המכשיר האנליטי שלו, מברר בהדרגה את כל מה שמתרחש איתו ומגיע למסקנות שנמצאות מעבר לגבולות הטבע שלו.

הוא מתחיל להבין שקיים איזה גשר קטן של מעבר לטבע אחר, לבריאה אחרת, לעולם אחר. וכאן מתחילה חכמת הקבלה.

והגשר הצר הזה, זוהי "הקרבת הקורבנות" – העברת הרצונות שלי מכוונות אגואיסטיות לכוונות אלטרואיסטיות.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 13.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללא אדם, אין בורא, וללא בורא, אין אדם
המקור של התנועה הרוחנית
לגלות בתוכי את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest