דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך קשה או קלה, אבל אין דרך אחרת

דרך קשה או קלה, אבל אין דרך אחרת

שאלה: למה המקובלים קוראים לדרך הזאת דרך קלה? היא לא נראית לי קלה.

תשובה: אני לא יודע אם זו דרך קלה או קשה, אני פשוט רואה את הדרך הזאת לפניי ויודע שאין לי לאן לברוח ממנה. זו היא הדרך היחידה שלי.

אני יכול באותו הזמן לעבוד, להוליד ילדים, לטפל במשפחה, לעסוק בעניינים אחרים, וכל זה כביכול עול נוסף, שָׂקים כבדים שתלויים על החמור שלי. אני לוקח אותם מפני שאין ברירה. המקובלים אמרו שאני חייב כך לארגן את החיים שלי.

אבל חוץ מזה, יחד עם העול הזה, אני חייב ללכת לקראת המטרה שלי. ואני מסתכל רק קדימה בדומה לחמור שכיסו לו את העיניים כדי שלא יסתכל לצדדים.

ככל שהקשר שלי עם הקבוצה נהייה חזק יותר והדרך נהיית ברורה יותר, כך אני יותר בוודאות רואה שאני מכוון אל המטרה הזאת בלבד. אין טעם להתפזר לצדדים כדי שוב לחזור אחר כך לדרך הזאת, כי על ידי זה אני רק עוצר ובולם את עצמי.

תתחיל להשקיע מאמצים ויגיעה ואז תראה לפי דוגמתם של החברים וגם על ידי השפעת המאור המשפיע עליך כיצד להתקדם בצורה נכונה. תוכל לראות זאת גם לפי חברים שרק מתחילים וגם לפי הוותיקים. הבורא יפתח לך את העיניים כדי שתראה בהם את כל הצורות הנחוצות לך.

הקבוצה שאתה רואה זהו רק התיאור שלך, זו לא הצורה האמיתית שלה. תאמין לי שישנה כאן קבוצה שמחוברת ומכוונת למטרה בכוח בלתי מוגבל. אבל, "כל הפוסל במומו פוסל". לכן אם תשתדל אז תראה את כל מה שנחוץ לך ותקבל עזרה בהתאם ליגיעה שלך.

אל תחשוב שהחברים קטנים, כך תקבל את הכול מהקבוצה הזאת. פשוט אתה לא רואה אותה בצורתה האמיתית. תשקיע מאמץ להתכלל בתוך הקבוצה, ובמידה שתיכנס לתוכה ותיעלם שם בביטול עצמי, כך תתקדם. אהבת החברים משלימה את כל החסרונות.

שאלה: אבל אי אפשר להבין את כל מה שכתוב בספרים עד שלא תרגיש זאת בעצמך! וגם במה שאתה אומר עכשיו אין שום דבר שאפשר להבין ולבצע!

תשובה: יש! פשוט צריך להתחבר. אין במצבנו שום צורה אחרת של עבודה מעשית חוץ מהחיבור. ולשם החיבור הזה אתה חייב לקבל את כל התנאים שנותנים לך. אם אתה מסכים, אז בבקשה, הדרך פתוחה לפניך.

ואם אתה לא רוצה להתחבר, אז אתה חופשי לעשות מה שאתה רוצה! בודקים את האדם רק ביחס לתנאי הזה. זהו חופש הבחירה היחיד שניתן לו. יתכן שזה ייקח 10-20 שנה עד שהוא יבין את זה. נו, אז שיהיה 20 שנה, מה לעשות, אבל הוא חייב להבין את התנאי הזה ולממש אותו. אם לא תספיק, תחזור שוב לעולם הזה להמשיך גלגול אחרי גלגול, מפני שאנחנו נמצאים בתהליך התיקון.

מתוך השיעור על מאמר של הרב"ש, 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בוחר את הדרך הקשה
דרך ארץ שמחוממת על ידי האור
המתיקות הערמומית של הסבל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest