דף הבית / כללי / מוזיקה קבלית – הודיה עדינה ונסערת של הנשמה

מוזיקה קבלית – הודיה עדינה ונסערת של הנשמה

thumbs_v_okno_100_wp.gif

שאלה: מקובלים כותבים על שלמות, אז למה המוזיקה או השירה שלהם לפעמים נשמעת דיכאונית?

תשובה: באמת, מוזיקה קבלית נשמעת לעיתים למי שאינו מכיר את המשמעות הפנימית שבה כעצובה, והוא חושב שהיא מתארת משהו מצער. אנשים בוכים! אני בעצמי רואה במוזיקה הזו הודיה עדינה ונסערת על "גלים של דביקות" שחווה הנשמה.

כך הוא גם לגבי שירה. כל הרגשה מורכבת מרצון וממילוי – הם מנוגדים ועצומים. יכול להיות שאדם שומע רק את הרצונות, את הגעגועים ולא את המילוי שבהם. שכן בעולם שלנו, כשאנו נהנים, הרצון בעצמו אינו מורגש, הוא מנוטרל, אך ברוחניות הם תומכים, ומפתחים עוד יותר זה את זה.

האזנה למוזיקה קבלית – ניגוני העולם הבא
לצפייה בסרט – שירת העולמות

2 comments

  1. זהר מצורע/ תוספתא/תרי עוזלין דאיילתא/ אות סא

    סא) רבי אלעזר ורבי יוסי וכו': ר"א ור"י חמיו, היו הולכים מאושא ללוד. א"ר יוסי לר' אלעזר, אולי שמעת מאביך מה שכתוב, ויעקב הלך לדרכו וגו'. אמר לו איני יודע. בעוד שהיו הולכים הגיעו למערה של לוד. שמעו קול ההוא שאומר, שני עופרי אילה עשו לפני הרצון שהיה נוח לי. ואלו היו מחנה הקדושה שפגע יעקב לפניו. התרגש ר' אלעזר, והסתער בנפשו, ואמר, רבון העולם כך דרכיו, טוב לנו שלא נשמע, אני שומע ואיני יודע.

    ביאור הדברים. צריכים לדעת כי בכל מקום שכתוב בזהר ענין של הליכה בדרך, או סתם הליכה, פירושה הליכה במדרגות עליונות ממדרגה למדרגה. וכאן  התוספתא מתארת לנו את הליכת ר' אלעזר ממדרגת ג"ר דרוח למדרגת מוחין דגדלות. וז"ש, הוו אזלו מאושא ללוד, כי אושא רומזת על מדרגת ג"ר דרוח, שהוא הארת ג"ר דחכמה בקו שמאל מטרם שנתחבר עם הימין.  ועל שם הדינים שבהארת השמאל נקרא אושא מלשון אש. והמוחין דגדלות מרומזים בהשם לוד, מלשון הולדה, כי מוחין דגדלות הם מוחין דהולדה. ור' יוסי חמיו היה עוזרו בדרך. וע"כ שאל אותו על הכתוב, ויעקב, הלך לדרכו,ששם מבואר סדר היחוד דימין ושמאל זה הזה שהם מוחין דגדלות. כי יעקב ה"ס ז"א, שהוא קו האמצעי, הלך לדרכו, היינו ליחד קו ימין וקו שמאל זה בזה, שזהו דרך קו האמצעי, ויפגעו בו מלאכי אלקים, ה"ס קו שמאל, שה"ס השם אלקים המורה על דין. ויקרא שם המקום ההוא מחניים, היינו שהמשיך מלאכי רחמים, שה"ס קו ימין, וכללם זה בזה. והיינו מחנים ב' מחנות יחד. (כמ"ש לעיל בזהר אות נ"ג) וז"ש, אמר לו לא ידענא, שעוד לא השיג מדרגת הכתוב הזה.

    המשך יבוא

  2. המוזיקה הזאת באמת מצד אחד עדינה ומצד שני גורמת לתהפוכות  בלב

    כל פעם מחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest