דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההתקדמות הפנימית צריכה להיות הקובעת

ההתקדמות הפנימית צריכה להיות הקובעת

thumbs_molitva_100_wp.gif

שאלתו של ניר: אני אדם שמתחזק ומתקרב ליהדות, לאחר שמאורעות חיי גרמו לי להבין שיש לי צורך גדול ברוחניות, לאחרונה אף התחלתי לשמור מצוות מסויימות, לאחר שנחשפתי לאתרכם הבנתי את חשיבותה של הקבלה עבורי, ובעקבות כך נוצר אצלי בלבול גדול. האם נכון יהיה לנסות ולהתקדם בשני המישורים?

תשובה: זוהי דרך נכונה, אך ההתקדמות הפנימית צריכה להיות הקובעת, כמו שכותב בעל הסולם בהקדמה לספר הזהר (אותיות ס'- עא').


שאלתו של יהושע:
אני רואה את עצמי מסורתי, מניח תפילין בימי החול, שומר שבת, בבית נמצאים כמה ספרי חסידות. למה אני צריך את הקבוצה של בני ברוך? מה יוצא שכרי בהפסדי, אם אני לא אתחבר לקבוצה, או לא אלמד את תלמוד עשר הספירות?

תשובה: אינני רואה שום קשר או שום ניגוד בין הדברים שלך…


שאלתו של מיכאל:
יש מאמר של הרב"ש שנקרא מהם אמת ושקר בעבודה: "ובהאמור משמע שדוקא ע"י אכילתינו במעשה מתבררין בחינת דומם צומח חי, רק יש להוסיף על זה כוונה, אבל בלי מעשה אין הכוונה מועלת. לכן אין לומר – בשביל מה צריך להניח תפילין, הלא העיקר היא הכוונה, א"כ הוא יכוון כוונת התפילין ולא צריך לקיים במעשה. אלא העיקר הוא המעשה, והכוונה היא התוספות….".
אני רואה שרב"ש כותב שלא המדרש הוא העיקר, אלא המעשה, זה קצת מבלבל… וזה גם קצת מתנגש עם הדברים בסוף ההקדמה לספר הזהר, שם בעל הסולם אומר, שהפנימיות (כוונה) הרבה יותר חשובה מהחיצוניות (פעולות). אשמח להתייחסות בנושא.

תשובה: תקרא כל מה שכתוב על מעשה ועל כוונה. אחר כך תברר מהם מעשה וכוונה על פי הגדרתם של המקובלים – ותגיע למסקנה בעצמך. מומלץ לכל אחד.

4 comments

  1. אסתר המלכה מהקבוצה הווירטואלית:)

    בקטע של הרב"ש נכתב בפירוש על עשיית מעשה מצווה גשמית – אי אפשר לטעות:)

  2. רב יקר,די אנחנו כבר מטומטמים ומבולבלים לגמרי, אולי תכין לנו הרצאה רק על זה?

    אנחנו מבינים שחשוב ביותר זה הפנמיות אך מה ערך הפעולות החיצוניות? מה שורשן הרוחני? ואם אדם לא מקייםאותן בכלל או רק חלק האם זה מאכב את התקדמותו הרוחנית אך שהוא, האם חשוב לעבוד על שני המישורים, או שעל מצוות גשמיות אפשר לדלג?? אנא תשובה רחבה (רצוי הרצאה יש הרבה בלבול בנושא!)

  3. לגלית, על הקטע שהכוונה חשובה מהמעשה יש סיפור יפה (של הרב"ש אני חושב) על שני אנשים שביצעו את אותה הפעולה שניהם חתכו אדם בביטנו. כאשר שפטו אותם על אותו המעשה,אחד נענש קשות ואילו השני קיבל תשלום. נו טוב בוודאי הבנת שאחד היה שודד ואילו השני היה רופא (:

  4. בתור אדם חילוני יש לי רתיעה מכיפות  יש לי בעיה עם דתיות לא עם דת ויש לשער שאין אנני יחיד דברי חוכמה הינם דברי חוכמה . בין חובש כיפה ולו אין לי בעיה עם רצון אדם ללבוש כיפה. אז מדוע אני צריך לדעת שהינך חובש כיפה ?

    גדעון 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest