דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההשפעה – בלתי נראית, אך חשובה מאוד

ההשפעה – בלתי נראית, אך חשובה מאוד

בדרך הרוחנית אני שואל את עצמי שאלה שנראית לי חסרת פיתרון: כיצד להתגבר בתוכי על היצר הרע, על האגואיזם. המקובלים אומרים לי שאני צריך להשתדל. תבין: הבורא באמת מנוגד לטבע שלך, תכונת ההשפעה שנואה עליך לחלוטין. על אהבה כלפי הזולת אינך מסוגל אפילו לחשוב, שלא לדבר על לממש אותה.

מה לעשות? – תתקדם בהדרגה. תבצע פעולות שיביאו אותך לתפילה. תשתמש בכל האמצעים והתחבולות האפשריות כדי בכל זאת להרגיש את חשיבות תכונת ההשפעה ולהעמיד אותה מעל לתכונת הקבלה, על אף שזה מנוגד לטבע שלך, על אף שברגשות שלך אינך רוצה להשפיע, מפני שההשפעה היא מרה מאוד עבורך. אך בשכל אתה בכל זאת מתחיל להעריך את התכונה הזאת בזכות גדלותה וגובהה, מפני שזוהי תכונתו של הבורא. היא מנהלת את העולם, הסביבה שאליה נכנַסת מכבדת אותה…

בעזרת כל מיני תחבולות, תתחיל להזמין את המאור המחזיר למוטב. במילים אחרות, בכך שאתה מתחיל ללמוד, לעבוד בקבוצה ולהפיץ, אתה מתחיל להכין את הכוונה שלך: "אני רוצה את השפעת האור. אני רוצה שהאור, כוח ההשפעה שברא את הרצון שלי, כלומר את כוח הקבלה, ישפיע עליי, על הרצון שלי, ויוסיף לו את הכוונה על מנת להשפיע".

תנסה, על אף שאינך יודע בוודאות מה אתה מבקש. הרי אתה רוצה לגלות את הבורא, את תכונת ההשפעה, אתה רוצה להרגיש את העולם העליון, לחיות בתכונת ההשפעה, לגלות את הכלי הכללי, את הנשמה הכללית, כלומר לחיות בדאגה לכל שאר הרצונות, שיתגלו לך בצורה של מערכת הנשמה היחידה. ובהדרגה, בזכות הכוונה לפני הלימוד ובזמן הלימוד, יחד עם החברים, תגיע למה שנקרא "נס", תתחיל להרגיש שאתה באמת מכבד יותר ומעריך יותר את תכונת ההשפעה.

התכונה הזאת הופכת להיות חשובה מאוד בעיניך. היא שולטת בכל העולם בצורה סמויה, בלתי נראית לעין. הרי ההשפעה אינה דורשת לגלות את עצמה. היא התכונה המקורית, והיא כל כוח החיים שבכל המציאות. התכונה הזאת מחזיקה את דרגת הדומם, מגדלת את דרגת הצומח, נותנת כוחות חיים לדרגת החי ונותנת לאדם את הדבקות, הקשר עם הבורא.

כשה"נס" הזה קורה לאדם, הוא פתאום מרגיש אהבה, קשר עם אותה התכונה עצמה. מתעורר בו רגש מיוחד ביחס לתכונת ההשפעה: הוא מוכן לקבל ממנה את כל מה שהיא רוצה לתת לו, בתנאי שיוכל להידמות לה ולגרום לה נחת רוח. האדם מרגיש שהוא מסוגל לכך, ובכך הוא באמת גורם הנאה ותענוג לכוח ההשפעה, לבורא.

כל זה מתרחש בתוכי תחת השפעת האור. אך זה מתרחש רק לפי מידת המאמצים שלי, בהתאם לכמות ואיכות שלהם. עוד לפני הלימוד אני מכין את עצמי: לשֵם מה אני לומד, לשם מה אני פותח את הספר? – רק כדי לרכוש את כוח ההשפעה, לגלות את כוח ההשפעה, להתאחד עם כוח ההשפעה הזה, כדי שהוא ישלוט בתוכי, כדי שיהפוך לכוונה שלי על פני הרצון.

כך האדם מתקדם, עד שיתגלה בו כל הרצון האגואיסטי, וכוח ההשפעה יהפוך עבורו לכוונה, לרצון להשפיע מעל לרצון לקבל. ואז הרצון לקבל והכוונה על מנת להשפיע יהיו יחד, והאדם יגיע לדבקות בבורא. באופן כזה, אנחנו מממשים את עצמנו בצורה נכונה. על כך נאמר: "ישראל עושים את רצון המקום (הבורא)".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 23.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חדשות רעות לאגואיזם
רק האור יעלה אותי
"אישה" ו"גבר" הם שני כוחות שמובילים לבורא

One comment

  1. מושלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest