דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההסתרה למען הגילוי

ההסתרה למען הגילוי

ההסתרה מתחילה מזה, שאני תופס אותה כמסתירה ממני את חשיבות החברה וחשיבות הבורא. אבל לאט לאט אני מתחיל להרגיש שההסתרה תומכת בי. כלומר, אני מרגיש בהסתרה הזאת מתיקות. אני מרגיש שהגלות הזאת שמנתקת אותי מהאור העליון, מונעת ממני קשר עם הבורא, מהרגשתו, זה לטובתי!

ואז הגלות הזאת הופכת למתוקה, כי דווקא על ידה, על ידי העבודה איתה, אני בונה יותר ויותר את ה"כלים" שלי, את צורות היחסים שלי, את ההבנה שלי כלפי הבורא. באופן כזה אני הופך את הצל הקדוש לגילוי. ה"מסך" המסתיר הופך ל"מסך" המגלה.

יש עוד צל, שנקרא "צל דסיטרא אחרא" ("קליפות"). בהימצאי בצל הזה, אני מרגיש את עצמי בהסתרה ולא יכול דרכו להתקשר עם הבורא. אני לא יכול להתחיל לעשות שם שום דבר, כי אני מנותק מהמטרתיות שבמצב שלי. לכן הצל הזה נקרא "צל דסיטרא אחרא". סיטרא אחרא, זה כל מצב שבו אני לא מרגיש קשר עם הבורא, אלא נמשך לצד אחר, לרצון לקבל שלי בלבד.

דווקא זה ההבדל בין צל דקדושה וצל דסיטרא אחרא, בין כל המצבים שלנו. אנחנו צריכים כל הזמן להרגיש את עצמנו בטוחים במאה אחוז שנמצאים באין סוף, והבורא רוצה להתגלות בתוכנו במלואו. אבל הבעיה שלנו היא רק בהרגשת ההסתרה שאותה אנחנו צריכים לפתח יותר ויותר כדי להפוך אותה בסופו של דבר לגילוי. ואז, "ונסו הצללים" (מתוך שיר השירים), הם יעברו ויתהפכו ל"מסך", שעל ידו אני אוכל להתייחס לבורא כמו שהוא מתייחס אליי.

ולכן, כל מה שנדרש לנו לצורך זה באופן פרקטי, זה כל רגע לכוון את עצמנו לבורא. קודם כל, המציאות שלי תלויה בו במאה אחוז. כל מה שאני מקבל, אני מקבל ממנו. מצד אחד, אני מקבל ממנו הרגשה, ואף על פי שההרגשה הזאת היא לא נעימה, אני צריך לקשור את עצמי לבורא כאל טוב ומטיב. אני יכול לעשות את זה רק אם אני ארכוש יחס נכון אליו, שנקרא "כוונה בעל מנת להשפיע".

על אף שאני ארגיש את עצמי לא טוב בכל מיני אבחנות, אבל ברגע שאני ארצה להצדיק את הבורא ולהתייחס אליו באהבה, אז אני בזה רוכש כוונה על מנת להשפיע. והכוונה הזאת בעל מנת להשפיע תאפשר לי להפוך את ההרגשה שלי של הייסורים, להרגשה מתוקה, להרגשת הטוב.

הכוונה הזאת שעל ידה אני מתקשר לבורא, ממתיקה לי את כל ההרגשות הרעות שבתוך הרצון לקבל שלי. אני מתחיל להרגיש את הריקנות או את הייסורים שבתוך הרצון לקבל שלי כהכרחיים. מפני שדווקא על פני הריקנות הזאת, אני בונה את עצמי בעולם העליון עם הכוונה על מנת להשפיע.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 06.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"בצילו חמדתי"
שמחת ההשפעה, שההסתרה נסוגה מפניה
נולד מתוך צל דקדושה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest