דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לא להתנתק אף פעם מהבורא?

איך לא להתנתק אף פעם מהבורא?

שאלה: איך להחזיק את עצמך, כדי לא להתנתק אף פעם מהבורא?

תשובתי: אם אני לא מרגיש את הבורא, אם יש ניתוק מוחלט, זה אומר, שאני חוזר למצב הבהמי ולא יכול לעשות כלום בכוחותיי שלי. לכן אני חייב שיהיה לי סדר יום, לוח זמנים, עבודה קבועה, שאותה אני חייב לבצע. ואז "דרגת הדומם" הזאת, לוח הזמנים שלי, יחזיר אותי לחיים. אני אתחיל לקרוא, ללמוד, להשתתף באיזה שהן פעולות וזה יחיה אותי. אני בעצמי אף פעם לא הייתי יכול לעשות את זה ואף פעם לא הייתי חוזר לבורא.

בצורה כזאת כל אחד חייב לסדר לעצמו עיסוקים הכרחיים במשך היום, שבעת הצורך הם יחזירו אותו לאיזה שהוא קשר עם ההשגחה העליונה. ולאחר מכן, כשזה החזיר אותי לאיזה קשר, שאני חייב לעבוד על איזה מאמר, לדבר עם מישהו, לעשות משהו, אז אני כבר חוזר לרוחניות, אפילו שזה בינתיים לא ברגש ולא בלב, אלא לפחות במחשבות, בשׂכל.

אני קורא, אני מעבד את הטקסט, לומד אותו, מבצע את החובות שלי. בינתיים אין לי הרגשת קשר עם הבורא, אבל בזכות הסביבה שנותנת לי התפעלות ומושכת אותי אחריה, אני מתחיל להתעורר ברגש. גם הלב, הרגש וגם השׂכל מתחילים להכניס אותי חזרה לעבודה הרוחנית, אני מבין שאני חייב לגלות את הבורא, את ההשגחה העליונה, בכל צעד ושעל, בכל מה שאני רואה לפניי.

מישהו צועק עליי, ישנן איזה שהן בעיות בבית, בעבודה, ואילו אני משתדל מאחורי כל האנשים והמקרים האלו לראות את הבורא, כדי שתמונת המציאות החיצונית לא תהווה איזו מחיצה ביני לבין הבורא, כלומר כמו שכותב בעל הסולם, לא תהווה "מחיצת ברזל" ביני לבין קוני.

אני רוצה, שהתמונה הזאת, הצורה הזאת שאני רואה, דווקא להיפך, תעזור לי לגלות את הבורא ולא להסתיר אותו. זה ההבדל בין ה"מסך" המסתיר וה"מסך" המגלה, הכול תלוי רק בכך, איך אני משתדל להפוך זה לזה.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 07.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סדר יום, זה גלגל הצלה
"ויטמינים" לגדילה רוחנית
עצה מעשית מניסיון אישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest