דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההזמנה האישית שלך לאור

ההזמנה האישית שלך לאור

שאלה: איזה מצב האדם עובר ברגע של שיא הירידה, ומה הוא אמור לעשות בו? במה הטעות שלנו?

תשובתי: אם אני נפלתי לתחתית של הירידה, אז בנקודה הקריטית הנמוכה ביותר הזאת, אני כבר לא יכול לעשות שום דבר בעצמי. אני כאילו מנוטרל מכל האור שפעל עליי.

ההזמנה האישית שלך להאור

האור פעל עליי במשך כל שלבי ההתפתחות שלי ("אור מקיף" 1) ותחת פעולתו אני ירדתי למטה. הפעולה שלו גרמה לירידה שלי, בכך שהוסיפה לי רצון מקולקל. ובסופו של דבר, אני מצאתי את עצמי בנקודה הנמוכה ביותר הזאת, שבה אני לא יכול לעשות דבר. אין לי כאן שום אמצעים לעלות, אני נמצא בשליטה המלאה של האגו.

אבל ברגע שאני התחלתי לפחות במקצת לעלות, הודות לפער בין המצב החדש ואותו המצב שבו הייתי נמצא, אני כבר חייב לעשות משהו באופן עצמאי. למצב הראשון הזה אני עליתי בעזרת הקבוצה. אבל הודות למדרגה שעליה עליתי, אני חייב עכשיו להתחיל לעשות משהו בעצמי: להעלות מ"ן, תפילה, בקשה, לתת איזו יגיעה. אני צריך למשוך בעצמי את עצמי לאור, כדי להתחיל ממנו את ההשפעה שלו כבר לפי ההזמנה שלי, ולא דרך מישהו.

באופן עצמאי, ללא עזרה, אני לא יכול להתעורר ולהוציא את עצמי מהמצב הנמוך ביותר: "אין אסיר מציל את עצמו מבית האסורים". אבל ברגע שעליתי קצת בעזרת החברים, אני כבר יכול להמשיך בעצמי. אני כבר לא אסיר שכבול חזק! יש לי חבר שעוזר לי מבחוץ לצאת מהבור הזה.

אבל אם גם לאחר שעזרו לי לעלות קצת אני מתעצל ולא נותן יגיעה משלי, אם אני לא פונה מייד למאור המחזיר למוטב, אלא מחכה ועולה פשוט בזרם הזמן, בעזרת הסביבה, אז אני לא מושך אליי כוחות רוחניים חדשים.

ברגע שאני מקבל הזדמנות, אני מייד חייב להתחיל לעבוד בעצמי. אחרת הבורא יעזור לי לצאת מהבור, פעם, פעמיים, ואחר כך יעזוב אותי, אם אני לא עושה שום דבר בעצמי. הוא שולח לי עזרה: דרך הקבוצה, דרך החברים, בדרכים אחרות, אבל אם אני לא מספיק מגיב על זה, אז הוא עוזב אותי.

יוצא, שהוא נאלץ להוסיף לי רע וייסורים שם למטה, למקום שאליו נפלתי, כל מיני בעיות גשמיות, כדי שאני סוף סוף אבין שאין לי ברירה ואני חייב לעלות. אני מבין שכדאי לי לתת קצת יגיעה ולהתקדם מטעמים גשמיים נמוכים ביותר. אני אשתדל לברוח מהגשמיות לרוחניות, מפני שרע לי בחיים הרגילים.

במקרה כזה, אני כבר לא עולה מתוך זה שאני מושך את המאור המחזיר למוטב, אלא מתוך הייסורים הבהמיים הרגילים.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 07.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו לא נפגשנו במקרה…
צריך לזכות בירידה
רוצה להיות במדרגה עליונה יותר!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest