דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההזדמנות האמיתית שלך להיות חופשי

ההזדמנות האמיתית שלך להיות חופשי

שאלה: האבן עזרא אמר, שהדור שיצא ממצרים ניסה על עצמו את עול העבדות והתייאש. לכן לא הצליח להילחם עם אדונו עד שלא גדל דור המִדבר שלא ידע גלות, ולכן לא איבד את כוחו ואמונתו. באיזה דור אנחנו נמצאים היום?

תשובה: אנחנו נמצאים במצרים תחת שליטת האגו שלנו, וקודם כל אנחנו חייבים להתעלות מעליו. לצאת מהשלטון הזר, זה דבר אחד, אך להילחם עימו זה דבר אחר לגמרי. ממצרים בורחים ולא נלחמים עם המִצרים. כל היציאה הזאת דרך ים סוף זוהי בריחה בלבד. אין לנו כוח להילחם עם האגו שלנו, עלינו רק לברוח ממנו ולהתעלות. רק השנאה לאגו שלנו מעלה אותנו ומפרידה אותנו ממנו.

לאחר מכן מופיע שלב שבו אנחנו מתחילים לתקן את האגו הזה. אנחנו לא חוזרים לשם כך למצרים, אבל לקחנו משם את ה"כלים" ועכשיו מתחילים לחבר אותם אלינו ולתקן את כל אותם הרצונות שמעליהם התעלינו.

השלב הראשון של תיקון הרצונות נקרא "דור המדבר", כאשר אנחנו מתקנים את הרצונות האלו שהם "להשפיע על מנת להשפיע". ולאחר מכן בא הדור של כובשי ארץ ישראל שנקרא "לקבל על מנת להשפיע".

בתוך עם ישראל ישנם כוחות כאלה שמסוגלים ללכת קדימה ולהוביל את השאר כמו משה שהוציא את העם ממצרים. ישנם אנשים שנמצאים בהשגה רוחנית ושכבר התעלו מעל האגו והתחברו עם נשמות אחרות. הם מבינים את כל התהליך, יודעים מה צריך לעשות ברגע הנתון וצריכים להוביל את האחרים.

מדובר באנשים שלומדים את חכמת הקבלה, מפני שאי אפשר לחזור למקור ללא עזרת האור המחזיר למוטב. ואור כזה ניתן למשוך אך ורק באמצעות לימוד הקבלה שמיועדת דווקא לזה.

ישנם אנשים כאלה! אנחנו מסוגלים להתקדם ולמשוך אחרינו אנשים רבים שרואים את התוכניות שלנו, לומדים איתנו דרך הטלוויזיה או האינטרנט, מגיעים לקורסים ולהרצאות שלנו וכך מתקדמים. לכן יש להם הזדמנות ממשית לצאת יחד איתנו ולהתעלות מעל האגו ולהרגיש מה זה נקרא חופש, מה זה להיות "יהודי", כלומר להיות יחד עם אחרים.

הם ידעו מה זה אומר להיות בארץ ישראל כלומר ברצון לבורא (ישר-אל), להשפעה ולאהבת הזולת. באופן כזה נוכל להצליח בכל תחומי החיים הגשמיים שלנו ולפתור את כל הבעיות שסביבנו.

העיקר היא רוח החיבור. אם היינו מתייחסים לכל עם ישראל עם אותה הרגשת השיתוף כמו לחברי המשפחה שלנו שיושבים יחד איתנו סביב השולחן החגיגי, אם היינו מחבקים כך את כולם, זה היה חלק גדול מהמאמצים הדרושים על מנת לצאת ממצרים.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים. ליל הסדר", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עונש מוות למען החיים העתידיים
"מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?"
כל העולם בגלות, כל הארץ זה מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest