דף הבית / חינוך, ילדים / ההזדמנות האחרונה של האנושות

ההזדמנות האחרונה של האנושות

דעה (כנס בינלאומי על התפיסה החדשה של הישרדות האנושות, אפריל 2013, גרמניה): האנושות נמצאת בסכנת השמדה. אם מערכת הניהול הגלובלית הנוכחית לא תשתנה, אוכלוסיית כדור הארץ תצטמצם עד למיליארד בני אדם.

יש ליצור משולש עולמי בר קיימא של כוחות מארצות הברית, סין ורוסיה. שאר הכוחות נאלצים להצטרף לאחד מהמרכזים הגלובליים האלה. אז נוכל להביא שלום.

המדינה, החברה האזרחית, הפוליטיקה, החינוך ההמוני, כל זה מתפרק על ידי האליטה של הקפיטליזם העולמי. פירוק, פירושו, פירוק של הקפיטליזם כמערכת. לאחר מכן, החיסול של השוק והחלפתו למונופול, זה אומר, להחזיר את ההיסטוריה לעבר הטרום קפיטליסטי.

מתרחש שינוי מהותי במערכת היחסים בין האדם עם שאר הטבע, כולל התודעה הקולקטיבית, האדם כמין ביולוגי וכחלק מהנואוספרה.

מתחילתה של הגלובליזציה, התפתחות הטכנולוגיה הפכה את היווצרותה של התודעה הציבורית לעסקים הרווחיים ביותר. הדאגה העיקרית של האדם היא כבר לא שינוי העולם, אלא היווצרותה של תודעה עצמית.

השתנתה דרך פעולתה של האנושות. התודעה האנושית הופכת לאובייקט ההשפעה האינטנסיבית והכאוטית ביותר. נוצר מספר עצום של קשרים חוזרים, בגללם העולם הופך להיות פחות ניתן להבנה. כתוצאה מחוסר ההבנה של העולם, הולך וגדל הביקוש למיסטיקה, יורד הצורך במדע ובחינוך, שמתדרדר לכלי של שליטה חברתית. מתחילה קמאות של האנושות, נפילת התרבות, התגלגלות לימי הביניים החדשים.

הריקבון של המונופולים הגלובליים ימשיך לגדול עד שזה יוביל להתמוטטות ודיכאון, השוק המשותף הגלובלי יתפרק למערכת סבוכה באזורים גדולים, למעמד הניהול הגלובלי יותר רווחי אם באזורים הגדולים האלה יהיה כאוס. הבעיה של הפיתוח המודרני היא בהעדר מקור לצמיחה כלכלית. אחד מהביטויים של התשישות, זה החיסול של מעמד הביניים.

מצד השני, הטכנולוגיות הסופר יצרניות, הפוסט תעשייתיות, הופכות את המעמד הבינוני למיותר. הדמוקרטיה קיימת בשמו ועל שמו של המעמד הבינוני, ולאחר מותו, היא תתנוון לדיקטטורה חדשה המבוססת על יצירת התודעה. זה ישלים את התהליך של ביטול הציביליזציה, הריבונות והמודעות עצמית. מ"אני חושב, משמע אני קיים" ל"אני צורך, משמע אני קיים". הדמוקרטיה והשוק הסתיימו, הידע מת ומתדרדר לפולחן, לנפילה לימי ביניים.

הערה: האמור לעיל משקף את דעתם של חוקרים רבים. אף אחד מהם אינו מציע פתרון שקרוב לחינוך האינטגרלי, מפני שבשל חוסר שיטת תיקון האדם הם לא מאמינים בשינוי האדם, ובכך גם לא בהופעתה של חברה יותר מפותחת, והכי חשוב, יותר דומה לטבע (לבורא).

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר העולמי: פרספקטיבות
מהמשבר למלחמה?
הבעיות הגלובליות של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest