דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרכת התלמידים – לא מניפולציה!

הדרכת התלמידים – לא מניפולציה!

הדרכת התלמידים – לא מניפולציה!שאלה: האם קרה לך בעבר, שתלמידים דיברו בהתחלה כמו שרצית, אבל אח"כ החלו לתפוס את כל מה שקורה להם כמניפולציות שלך?
תשובה: אכן כן!
אנחנו נמצאים תחת השפעה קבועה של גורמים חיצוניים. אלא שאיננו מודעים לכך.
במהלך הלימודים (המכוונים על ידי!) התלמיד מתחיל להכיר בהדרגה איך מנהלים אותו מלמעלה (הבורא!), ואיך הוא יכול להשתחרר מזה, לבחור בעצמו ולהחליט כיצד לפעול. אלה שלא לומדים קבלה נותרים מנוהלים, תמיד ובכול.
בהתפתחותנו הרוחנית אנו דומים לילדים. ההבדל הוא שאצל ילדים, הטבע (הבורא) הוא שגורם לילד להשתוקק לחקות את המבוגר, ואילו בהתפתחות רוחנית צריך האדם לפתח בעצמו את הרצון להפוך למבוגר, כלומר להפוך דומה לבורא – לרכוש את תכונת האהבה והנתינה.
את ההשתוקקות הזו יכול האדם לקבל רק על ידי חינוך והכוונה (אתם יכולים לקרא לזה מניפולציה) של המורה והחברים לדרך. למעשה, גם התלמיד וגם החברה תמיד מנוהלים על ידי המורה. אחרת, כיצד יוכלו להבין בעצמם לאן ואיך להתפתח?
הרי העולם הרוחני מוסתר מהם עד שירכשו בהנהגת המורה את תכונות העולם הרוחני. ואז, במידת השתוותם לעולם העליון, הם ירגישו אותו ויוכלו בעצמם להתקדם הלאה. כתוצאה מההדרכה, התלמידים הופכים להיות עצמאים! בזה נבדלת ההתפתחות הרוחנית (קבלית) מכל התפתחות אחרת. ממליץ לך לעיין היטב במאמר החירות של בעל הסולם – והכול יהיה ברור! מודה לך על השאלה, ובהצלחה!

One comment

  1. לרב מיכאל לייטמן שלום,

    האם אתה יכול לתאר את ההתפתחות, העבודה הרוחנית אחרי המחסום?

    או לכוון למאמרים, ספרים, כל חומר אחר שיהיה מרוכז בנושא.

    איזה ספרים כדאי ללמוד אחרי המחסום, במה להתמקד.

    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest