דף הבית / המשבר ופתרונו / הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות

הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות

שאלה: יש היום יוזמה רצינית מאוד שמכוונת לאנשים עשירים, "התחייבות לנתינה", היזם הוא ביל גייטס, והצטרפו אליו כבר 231 מיליארדרים. כל מי שמצטרף לפרויקט מתחייב לתרום חצי מההון שלו במהלך חייו או בצוואה לאחר מותו לעמותה שעוסקת בפתרון הבעיות של העולם. מה אתה חושב על יוזמה כזו?

תשובתי: עצוב לראות איך הם משתמשים בכסף שלהם, הם פותחים איזו עמותה או קרן, מקימים בתי ספר, בתי חולים, וכך כל הכסף יתפזר על פני כל כדור הארץ, אבל בסופו של דבר האדם לא ישתנה כתוצאה מהיוזמה הזו. הרי מהות תיקון העולם היא תיקון האדם, והם לא יודעים איך האדם צריך להיתקן. לדעתם, אם נבנה עוד מערכות כמו מערכת הבריאות והחינוך, אז המצב יהיה טוב יותר. אבל המצב לא יהיה טוב יותר, להיפך, הם עומדים לעורר כוחות שליליים באמצעות אותן מערכות שהם יוצרים, שיראו לנו שאנחנו פועלים בצורה לא נכונה וזה יהיה קשה מאוד. כלומר, כל דבר טוב שנעשה לא לפי התוכנית לשינוי תכונות האדם, אלא לשיפור התנאים שבהם האדם חי, רק יביא לסבל וייסורים גדולים יותר.

 

שאלה: כלומר יש ידית כזאת שגורמת לסבל גדול יותר?

תשובתי: כן, זה מה שכתוב בתורה שאם אנחנו עושים פעולות טובות מבלי לשפר את האדם, אז הוא נשאר באותו גיהינום שבו הוא נמצא כביכול, יחד עם כל המעשים הטובים.

 

שאלה: אז אתה לא בעד יוזמות כאלה?

תשובתי: טוב יותר אם הם לא היו עושים דבר. צריך חינוך מיוחד, לא סתם למלא את הראש בכל מיני דברים, אלא דווקא בשיטה לתיקון האדם כי בכך תלוי תיקון העולם כולו.

 

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 16.12.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest