דף הבית / משבר עולמי / הדיכאון מתפשט בעולם

הדיכאון מתפשט בעולם

ידיעה שפורסמה ב-BioMed Central:ו"121 מיליון איש ברחבי העולם סובלים מדיכאון. הדיכאון פוגע בכושר העבודה, מערער את היחסים עם הסביבה, ומדרדר את איכות החיים. דיכאון קשה מביא לעיתים קרובות לידי התאבדות: בכל שנה הוא הורג 850,000 איש. למסקנה הזאת הגיעו מומחים מ-20 מרכזי מחקר המשתתפים ביוזמת האו"ם World Mental Health Survey Initiative.

דיכאון חמור מאובחן בקרב 28% מתושבי המדינות העשירות ו-20% מאוכלוסיית המדינות המתפתחות. בצרפת, בהולנד ובארה"ב – למעלה מ-30%. ובסין – האחוזים הנמוכים ביותר: רק 12%. נשים סובלות מדיכאון בתדירות גבוהה פי שניים בהשוואה לגברים.

הגורם העיקרי שמוביל לדיכאון הוא פרידה מבן הזוג. מתברר שבגיל העמידה האדם תמיד נוטה לדיכאון. עבור הבריטים שיא הדיכאון הוא בגיל 44, ובארה"ב נשים בגיל 40 וגברים בגיל 50 מרגישים שהם הכי אומללים".

תגובתי: במידה שבה האגו שלנו יתפתח יותר וידחה אותנו זה מזה, במידה שבה העולם הסובב יתגלה כאינטגרלי, כלומר כמנוגד לנו, האגואיסטים והאינדיבידואליסטים – החיים ייראו לנו יותר ויותר קשים, חסרי טעם וחסרי מטרה. והדיכאון יתפתח בנו כבעיה הגדולה ביותר של האנושות, ממנה לא נוכל להיפטר, אלא רק אם נשנה את הדחייה בינינו למשיכה.

כל בעיות האנושות נובעות מחוסר תיקון טבע האדם. חבל שלא רוצים לשמוע על כך וסובלים. אך הייסורים הללו בכל זאת יובילו להכרת סיבת הרע וקבלת שיטת התיקון. חבל שכל זה קורה בדרך ייסורים.
ידיעות קודמות בנושא:
לקראת שנת 2020 העולם ישקע בדיכאון טוטאלי
התרופה לדיכאון: קשר עם האחרים
התרופה היחידה לדיכאון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest