דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הדור החדש יבחר בעולם חדש

הדור החדש יבחר בעולם חדש

laitman_2009-07_0170_70.jpg

שאלה: בשנים האחרונות הפסיכולוגים מציינים, שאצל אנשים צעירים יש ירידה משמעותית ביכולת לחזות ולתכנן את המהלכים הבאים שלהם.
תשובה: אני חושב, שבכל מקרה אלו הם תהליכי התפתחות חיוביים. לא יכול להיות שום דבר שלילי בטבע. הרי התכונות החיוביות והמעלות הבאות שלנו נולדות מהשליליות. כולם צריכים לעבור את זה.

שאלה: הדור הנוכחי הוא דור של אנשי מספרים, שבא במקום הדור הקודם של אנשי המילים. יש להם ערכים אחרים לגמרי, ותפיסת המציאות שלהם אחרת. הם שונים מאתנו בהרבה וברוב המקרים פשוט לא שומעים אותנו. ומתבקשת השאלה: כיצד אנחנו צריכים לדבר אתם, כדי שישמעו אותנו? הרי הם אנשים שונים לגמרי.
תשובה: יוצא, שדווקא אנשים כאלה ולא פילוסופים לשעבר והוגי דעות למיניהם, חייבים להתחיל להכיר את הרוחניות ולקבל אותה בצורה נכונה. נהפוך הוא, יכול להיות שדווקא דור המילים עם המודעות, ההיגיון, האנליזה והסינתזה, ועם המחשבה הבהירה לא יכל היה להיכנס לעולם החדש.

שאלה: אז איזה סוג של חשיבה הוא המוצלח ביותר במובן הזה?
תשובה: חשיבה נולדת בנו בהתאם לרצונות שלנו. הרי הרצון מהווה את היסוד של הטבע שלנו. ואילו השכל מופיע רק במידת השאיפה להשיג את הרצוי. אני רוצה להתמלא במשהו, ובמידה הזאת מתפתח אצלי השכל. אחרת לא היה לי שכל!

ככל שהרצון יהיה גדול יותר, וככל שהרצון הזה יהיה מכוון יותר לעליון, לחדש, אל הלא נודע, כך גם מעל הרצון החדש הזה יתפתח בנו יותר ויותר השכל החדש.

השכל, שעליו מדברת חוכמת הקבלה, הוא לא שכל אגואיסטי, שהגיע אלינו דרך פילוסופים, הוגי דעות ומדענים, שבו אנו גאים וחושבים, שזהו האדם. זה איננו אדם, אלא נברא אגואיסטי! הרי השכל שלו פועל רק כדי לספק את הרצונות האגואיסטיים בלבד. אלו הם רצונות למדע, לערכים תרבותיים, אך לא להשפעה. כולם בנויים על יסוד הקבלה, על האגואיזם, ולא על יסוד הנתינה!

לכן בזמננו יימחק בהדרגה כל העבר, כל הערכים התרבותיים והמדעיים. כלומר, הם לא יהיו במדרגה גבוהה כזאת, כמו שהם נמצאים היום, אלא כהכרחיות בלבד. אנחנו נשתמש בהם כבסיס להשגת מדרגה חדשה – ולא יותר מכך.

ידיעות קודמות בנושא:
משחק לאנושות
הציוויליזציה החדשה – רק מתוך שינוי פנימי
כלכלה – התארגנות בהתאם להכרחיות
רשומות נוספות במדורים: משבר עולמי, דור אחרון

One comment

  1. כבוד הרב!

    הרבה הרבה תודה!

    (ההקשבה לכם מצילה אותי כבר 3 שנים).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest