דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגרלה ללא מפסידים! כל אחד זוכה!

הגרלה ללא מפסידים! כל אחד זוכה!

שאלה: בעוד כמה ימים אגיע לכנס ואפגוש שם אנשים שמעולם לא ראיתי. הם מדברים שפות שונות ושייכים לתרבויות שונות. מה עליי להעביר להם ומה עליי לקבל מהם כדי להיאחז בקצה החוט שמוביל לרוחניות?

תשובתי: עלינו לתמוך זה בזה, ולהבין שאם נעורר זה את זה, נגיע למטרה. לא צריך לסמוך על הבורא. אנחנו רואים שכל העולם צועק אליו, ולמי זה עוזר? אתה יכול לפנות רק אל הקבוצה. וכשתפנה אליה ותרצה לגלות בה את האהבה והחיבור, זה יהיה סימן שגילית את הבורא. "המשכן" או "בית המקדש" הוא הכלי הכללי, הנשמה הכללית של הקבוצה, של העם או של כל העולם. הבורא לא קיים מחוץ לנבראים. הוא נקרא "בורא" (מהמילים "בוא וראה") מפני שאתה מגלה אותו בתוך הכלי (הרצון) הכללי המחובר.

עם הכוונה הזאת אתה מגיע לקבוצה או לכנס ורוצה להגיד לכולם: "חבר'ה, אנחנו רוצים לגלות את הבורא? – אם כך, היכן אנחנו יכולים לראות אותו? היכן החיבור שלנו? כיצד כל אחד נותן ומקבל התפעלות מהחיבור בינינו, כלומר מהבורא, מהרוחניות? האם כתוצאה מהחיבור בינינו כל אחד יכול לקבל את הכוח להתחזק ולהגדיל את החיבור עוד יותר?" אם כן, סימן שיש לנו קשר עם הבורא. הבורא הוא הכוח המשותף שלנו, הכוח הכולל.

נניח שאנחנו עשרה אנשים, ולכל אחד מאיתנו יש כוח של 100 ק"ג. אתה חושב שיש לנו כוח כללי של 1000 ק"ג? – לא. מפני שהתחברנו יחד וביטלנו את האגו שלנו כדי להתקרב זה לזה, במקום 1000 ק"ג כוח, קיבלנו מיליון! מפני שפעלנו נגד האגו, נגד השנאה לאחרים, והשגנו אהבה לכולם. המאמץ הזה צריך להיכנס איפשהו. הרי לא סתם צירפנו את הקילוגרמים שלנו וחיברנו אותם. כמה מאמץ היה עלינו להשקיע כדי להשיג זאת?

נניח שאנחנו אוספים כסף לפעולת הפצה משותפת כלשהי. אתה לא סתם זורק כסף לסיר המשותף, אלא אתה עובד נגד האגו שלך, נגד חשבונות שונים. אם היית סתם הולך ומבזבז את הסכום הזה, בכלל לא היית שם לב לכך. אך אינך יכול להכריח את עצמך לשלם לקבוצה, לעסק המשותף. רק לא זה! אתה מוכן לשרוף את הכסף, לבזבז אותו כך שמחר בכלל לא תזכור על מה בזבזת, אך בכל זאת תדע שעשית משהו להנאתך העצמית. אך כשאתה נותן כסף לקבוצה, זה עולה לך פי 100, כאילו אתה נותן 50,000! כאלו מאמצים אתה משקיע.

לכן, אם החיבור נוצר במטרה לגלות את הבורא ולהגיע להשפעה הדדית, אתה מגלה בתוכו כוחות אדירים. זה לא סתם "להפקיד" בקופה משותפת, אלא בתוך הקופה הזאת, בנוסף לסכום ההפקדות שלנו ישנו "בונוס" נוסף, תוספת לחשבון, שעוצמתה גדולה פי מיליארדים מסכום ההפקדות עצמן. כזה הוא הכוח שכל אחד מקבל מהקבוצה: הוא מתחלק בין כולם, אך הוא עצמו אינו קָטֵן! לשם כך אנחנו מתאספים בכנסים ומפגשים אחרים כדי להוציא את "הבונוס" הנוסף. כל אחד מאיתנו מקבל אותו לעצמו, לתיקון הפרטי שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 25.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניפגש בברלין!
כנס זה כוח
הכנס מקרב אותנו אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest