דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגנב שלא גנב מטבע אחד

הגנב שלא גנב מטבע אחד

זה שהרצונות שלנו שבורים ומרוחקים זה מזה – זוהי עזרה גדולה. בזכות זה אנחנו נמצאים באותו המצב כמו במשל על המלך שרצה להעביר את כל אוצרו ממקום אחד למקום אחר, ופחד להפקיד את כולו בידיו של אדם אחד, מפני שכולם גנבים… ולכן הוא חילק את האוצר שלו ונתן לכל אחד מטבע אחד, כדי שכל אחד יוכל לעמוד בפני פיתוי כל כך קטן ולא לגנוב, אלא להביא את המטבע עד הגנזך. בצורה כזאת המלך העביר את כל אוצרו למקום החדש.

וגם לנו קורה אותו הדבר. הכלים/הרצונות שלנו שבורים, ולכן לכל אחד יש את הרצון הקטן שלו. אך בזכות זה שהוא מתחבר עם האחרים, הוא לא לוקח מהם את הרצונות הרעים, השבורים, אלא הוא לוקח מהם את הכוחות להתגבר על הרצון הפרטי שלו!

ומכאן יש לנו מספר יתרונות. ראשית, כל מה שאני צריך לצמצם – זה את הרצון הקטן שלי. שנית, מסביבי יש חברה גדולה עם כוחות עצומים, שיכולה להשפיע עליי עם הערכים שלה.

הרי על אף שהרצונות שלנו שבורים, הם קשורים למערכת אחת. כלומר, אנחנו לא קשורים זה לזה מתוך רצוננו, אלא בעל כורחנו. לא מצידנו, אלא מצד הטבע. ואם אני נמצא תחת השפעתם של רצונות כאלה, המרוחקים ממני – אני יכול להשתמש בהם כמו בכלי זר, כעזרה חיצונית, במקום הבורא.

מסתבר שבזכות השבירה נוצר אצלי ה"עזר כנגדו": אני יכול להשתמש בחלק מהרצון שלי, שהופרד ממני על ידי האגואיזם שלי. נראה לי שהרצונות הללו הפוכים ממני, מרוחקים ממני, דחויים ושנואים עליי, ולכן אני יכול להשתמש בהם כמו בכוחות עזר.

כלומר, אנחנו מרוויחים בגדול מהשבירה. מצד אחד, לא נדרש ממני לתקן בבת אחת את כל הרצון הענק ולעמוד בפני כל האוצר של המלך. מספיק להתגבר על הפיתוי מפני המטבע האחד שמונח לפניי.

אך את הכוחות שאינם מאפשרים לי לגנוב אני מקבל מכולם! כולם משכנעים אותי בגדלות המלך. אם אני אוכל איכשהו להתחבר אליהם עם הרצון השבור שלי, לוותר להם מעט, ואפילו בצורה אגואיסטית, למען הרווח שלי, מה שנקרא "לא לשמה" – גם זה כבר טוב, ודרכם אני אקבל את המאור המחזיר למוטב.

הרי האור הפנימי אינו יכול להאיר בתוכי, אך האור המקיף יכול!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 31.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האומנות המדהימה של מערכת התיקון
משבר הוא חיבור על ידי פיצוץ
מטבע שעולה ביוקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest