דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האומנות המדהימה של מערכת התיקון

האומנות המדהימה של מערכת התיקון

כל כך הרבה הכנות נעשו על ידי השבירה, וכל כך הרבה הזדמנויות התגלו לטובתנו בזכותה. זאת הייתה פשוט פעולה אלוקית. זוהי המצאה גאונית שאיננו מסוגלים להעריך אותה עד הסוף.

וזה מתבטא במיוחד בלבושים הגשמיים שבהם אנחנו יכולים להתקיים בכוונה על מנת לקבל, ובינתיים להתקדם להשפעה. אפילו איננו יכולים לתאר לעצמנו כיצד ייתכן פלא שכזה! אני נמצא במינוס, ברע, בשנאה לזולת ולבורא, בהופכיות גמורה מהם, ויחד עם זאת, אני משתמש בהם כדי להרוויח מהם עוד יותר, כפי שנדמה לי. וכאשר אני מנצל אותם, כביכול לטובתי, אני מתקדם בדיוק בכיוון ההפוך – כלומר, להשפיע להם.

מסתבר שבזכות השבירה מופיעים שני חוקי בריאה נפרדים, שמחוברים בצורה שמאפשרת לנו להשתמש בהם אפילו בהיותנו אגואיסטים.

לאחר השבירה, עולם האצילות מבצע עלינו את כל הפעולות. ולכן, קיים בתוכו מנגנון כל כך מסובך, מורכב ומושלם. הרי הוא צריך לעבוד עלינו גם מהמרחב העליון, מתוך עולם ההשפעה, ולהתקשר איתנו, האגואיסטים.

ועל אף שאנחנו רוצים דברים הפוכים, מערכת עולם האצילות בנויה בצורה שמאפשרת לה לנהוג איתנו נכון. אפילו אם אנחנו מבקשים על מנת לקבל, בצורה אגואיסטית, אך בזכות זה שהפעולות החיצוניות שלנו הן כביכול של השפעה – הרי אנחנו משתדלים להתחבר לקבוצה, עובדים בהפצה וכדומה – זה מספיק כדי שיאיר עלינו האור המקיף.

האור לעולם לא יכול להיות פנימי ולהיכנס לתוך הכלים האגואיסטיים הללו, אך הוא מאיר לנו מרחוק, אפילו לתוך הרצונות ההפוכים לו, שאינם מתאימים לו. הכוונות שלנו הפוכות לחלוטין, והוא בכל זאת מאיר. זהו מנגנון לגמרי לא פשוט.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 31.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגנב שלא גנב מטבע אחד
חותמת של המערכת העליונה
האדם מתחיל מהשבירה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest