דף הבית / המשבר ופתרונו / הגיע הזמן לעבוד פחות

הגיע הזמן לעבוד פחות

הערה: מחירי הנפט בעולם ירדו, ולכן מדינות רבות מנסות לנקוט בצעדים שונים כדי לחסוך איפה שרק אפשר. בונצואלה למשל, בכדי לחסוך בחשמל, מצמצמים את יום העבודה של עובדי מדינה, והם יעבדו מ-07:30 בבוקר עד 13:00.

תשובתי: היום כל החומר הופך להיות יותר ויותר זול, נגיש, לכן לא יכול להיות רעב, אלא להיפך, יהיה שפע כללי, שלאף אחד לא יהיה בו צורך. אנשים יתחילו להסתפק בצריכה נורמלית, גשמית, פשוטה. כמובן שהעולם יגיע לאבטלה עצומה, אבל היא תבוטל על ידי הנהגת קצבאות ממשלתיות מיוחדות. ראשית, אנשים יקבלו כסף מבלי לעבוד, תהיה משכורת קבועה לכל האזרחים או קצבאות שאינן מחייבות עבודה. שנית, נצטרך לחייב את כולם לעבור חינוך והשכלה תואמים, ולא להעביר את הזמן בחוסר מעש.

אם האדם לא צריך לעבוד וכל צרכיו מתמלאים למשך כל החיים, אז הוא לא צריך ללמוד בבית ספר ולא באוניברסיטה, הוא לא צריך לרכוש מקצוע, הוא לא צריך לעשות כלום. כלומר, הוא ישב בבית, יצפה בטלוויזיה, יתקתק במחשב או בסמארטפון וזה הכל. לכן הכרחי לחייב את כולם לקבל חינוך והשכלה.

אני מקווה שחלק מהאנשים שיפסיקו לעבוד, יעשו הסבה ויהפכו למורים ולמחנכים, וחלקם יהיו תלמידים, ובאופן כזה יתחילו להתקדם עד לדרגה הרוחנית ההכרחית. החינוך יהיה מכוון לבנות מכל אחדאדם, במובן הנכון של המילה. האדם איננו בהמה שהולכת זקוף על שתי רגליים, ומשתמשת באינסטינקטים חשוכים, בנשק מודרני ובסמים, אלא אדם הוא מי שמבין את ייעודו וחייב להשיג אותו בקשר עם בני אדם כמוהו. אני מקווה מאוד שהממשלות של כל המדינות יבינו שרק בזה הצלתם, אחרת הם יבלעו את עצמם.

שאלה: אז המדינה תכפה על האדם לעסוק בחינוך עצמי?

תשובתי: מדינה זה גוף כפייתי, הוא חייב להפעיל לחץ על האוכלוסייה, כדי לעשות מהם אזרחים, אחרת אנחנו רואים מה קורה. היום אירופה הופכת לדוגמה שלילית עבור העולם כולו, בעוד שלפני 30-40 שנה היא הייתה דוגמה חיובית. זה בגלל שלאירופאים ניתנה הזדמנות לקבל קצבאות חינם, אבל יחד עם זאת הם לא דאגו לחינוך ולא עשו שום דבר. כולם רואים לְמה זה מביא, הדוגמה גלויה. לכן יהיה צורך להנהיג חינוך ממשלתי כולל בכפייה, וזה יהיה הגוף החשוב ביותר של המדינה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.2.2016, הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest