דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגיע הזמן להשתנות

הגיע הזמן להשתנות

העולם לא הכיר בחשיבות חכמת הקבלה, עד שבהתפתחותו הוא לא הגיע לנחיצות לתיקון. אולם את הנחיצות הזו עוד צריכים לגלות, זה מה שקורה עכשיו.

אנחנו נתקלנו במצב חסר מוצא, נתקענו בקיר בחוסר אונים ואיננו יודעים כיצד לנהוג הלאה.

עד עכשיו תמיד היינו מצליחים להתגבר על הבעיות, כשאנחנו משכללים ומשפרים את חיינו. אולם היום הכול ההיפך: אנחנו שוקעים במשבר שלא נגמר אלא רק מתגבר.

זה מעיד על כך שהאנשים כבר מתחילים לגלות את הנחיצות בשינויים אמיתיים.

וכאן, בפנינו מופיעה השאלה על טעם החיים. קודם לא היינו שואלים אותה. כל הדורות שאפו לרכוש יותר, להבין יותר, להרגיש יותר, לטוס לחלל, לשקוע באוקיינוס, כולם רצו לבנות. ובסופו של דבר, כל המבנים שלנו נהרסים, המצב גרוע יותר ויותר ולפעמים כבר נדמה שעדיף למות. "בשביל מה לנו חיים כאלה?" – היום זו שאלה כללית והיא תופיע בצורה חדה יותר ויותר.

כך מופיעה הנחיצות בתיקון. והיא יכולה להתממש רק על ידי האור שברא אותה.

השיטה שמאפשרת להזמין את האור שיתקן את הרצון, נקראת "חכמת הקבלה". היא קושרת בין האור שברא את הרצון, שמסוגל לתקן ולמלא אותו עם הרצון עצמו.

ולכן כיוון שאין ברירה אחרת, האנושות, בסופו של דבר, תצטרך לגלות את השיטה הזו ולהשתמש בה בהתאם לייעודה.

אך בינתיים במצב המעבר, העולם עדיין לא יודע על כך. ואנחנו לא יודעים הרבה, לפחות מנסים לשמוע. אז אנחנו צריכים כמה שיותר מהר להבין את מהות חכמת הקבלה ועד כמה שמתאפשר, בהגשה נכונה לספר על כך לכולם. ואז העולם יגיע לתיקון.

חכמת הקבלה, לפי הגדרתה, מהווה גילוי הבורא לנברא, או שינוי כזה של הרצון שבזכותו הוא יקבל את צורת הבורא – יגלה אותו.

כאן העניין הוא מאיזו עמדה אנחנו מסבירים: מצד ה"אורות" או מצד ה"כלים". או שאנחנו מדברים על גילוי האור לכלי או על הכלי שבשבילו האור יתגלה רק במידת השתוות הצורה ביניהם. ובכלל, לא האור מתגלה בכלי אלא הכלי מקבל את הצורה הדומה לאור, הנקראת "בורא". כך הבורא מתגלה לנברא, וזו המטרה.

מתוך שיעור על מאמר "מהות חכמת הקבלה", בעל הסולם, 14.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest