דף הבית / המשבר ופתרונו / הגיע הזמן להצדיק את המקדמה שקיבלנו

הגיע הזמן להצדיק את המקדמה שקיבלנו

שאלה: כל המדינות מאשימות את ישראל בעיקר ביחס שלה כלפי הפלסטינים. בשנים האחרונות כל האנטישמיות מתרכזת סביב הנושא הזה. אז מה אפשר לענות על האשמות כאלה?

תשובתי: הפלסטינים הם רק הסיבה החיצונית לאנטישמיות. השנים עוברות, הסיבות משתנות, אבל השנאה כלפי העם היהודי נשארת ואפילו מתרחבת. אבל כדי להצדיק אותה, מוצאים כל פעם סיבות שונות.

לכן, על כל הטענות של האנטישמים אני עונה בפשטות, שהם צודקים בהחלט! שאני מסכים איתם ומוכן לחזור על הכול, מילה במילה.

שאלה: האם יתכן שקודם כל כדאי לנו לשנות את המדיניות כלפי הפלסטינים?

תשובתי: זה לא ישנה שום דבר. אנחנו כבר עושים למענם כל מה שאפשר. אבל האם מישהו שם לב לזה?

הערה: הפלסטינים מאשימים אותנו בכך שכבשנו את אדמתם…

תשובתי: האם לדעתך הם יירגעו אחרי שנחזיר את האדמה? עד שלא ניעלם מהשטחים הם לא יעזבו אותנו. אף פעם! וגם אם תרצו לעזוב, אל תחשבו שיימצא לכם מקום כלשהו בעולם הגדול.

שאלה: אז מה, עלינו פשוט להתעלם מדרישותיהם?

תשובתי: פשוט צריכים להכיר את חוקי העולם ולעבוד בהתאם לחוקים הללו. החוק בעולם אומר, שאנחנו חייבים להביא את המאור המחזיר למוטב לעולם, העולם כבר הגיע למצב של "ימות המשיח", ועלינו להעביר אליו את האור שימשוך את העולם לבורא.

שאלה: אבל לכל העולם יש טענות כלפי מדינת ישראל!

תשובתי: למעשה, העולם דורש שנממש את התפקיד שהוטל עלינו. ואם אנחנו נספק להם את הדרישות החומריות, אנחנו לא נספק אף אחד. אולי רק אם כל העם יעשה לעצמו "חרקירי" ויעזוב את השטחים, רק אז הפלסטינאים יסתפקו. אבל זה בלתי אפשרי, מפני שהיעלמות עם ישראל היא נגד תוכנית הבריאה.

השנאה הזאת לא תיעלם, אנחנו לא נצליח לסדר שום דבר אם לא נבצע את משימתנו. אנחנו רואים שאי אפשר להגיע לפשרה עם הערבים בעזרת ויתורים. פעם ישראל נתנה להם אישור לחזור מלוב לשטח של אוטונומיה פלסטינאית, נתנה להם עוד שטח אדמה ועוד אחד. אבל שום דבר לא עוזר, כי כל הוויתורים בכלל לא מקרבים אותנו לשלום ולא משפרים את מצבנו על האדמה הזאת.

רק דבר אחד יכול לעזור – לספר לכל העולם את האמת, להסביר שאנחנו חזרנו לאדמתנו כדי להביא אור לכל האומות. אין לנו שום זכות להיות כאן, כי בינתיים המקום הזה לא נקרא "ארץ ישראל". וגם האנשים שחיים כאן אינם נחשבים בינתיים עם ישראל, אלא "קיבוץ גלויות".

עם ישראל וארץ ישראל הם מושגים רוחניים. מבחינה גנטית לא קיים בטבע עם ישראל. אחרת, כיצד אפשר להסביר שכל צרפתי יכול לעבור גיור מרצונו ולהפוך ליהודי? כפי שאברהם אבינו אסף סביבו פעם בבלים וארגן מהם עם.

עם ישראל נקבע לפי הרעיון הרוחני. לכן, לקבוצת המקובלים שלנו מצטרפים נציגי כל המדינות בעולם מכל הלאומים. כל אדם יכול להפוך ליהודי, מהמילה "ייחוד", ולהיות ישראל, זאת אומרת, להיות (ישר-אל) המכוון ישר לבורא. וזה לא יהיה שקר או זיוף, אלא זה באמת כך, כי "ישראל", "עָם ישראל" ו"ארץ ישראל" הם מושגים רוחניים. אבל, נכון להיום, עָם ישראל לא מתאים להגדרה הזאת, לכן, בעל הסולם כותב שאנחנו קיבלנו הזדמנות לחזור לארץ ישראל כמקדמה.

לכן, הפלסטינאים צודקים, האדמה הזאת והמקום הזה באמת אינם שייכים לנו. אבל, אנחנו בכוונה הגענו דווקא לכאן כדי לייסד עָם ישראל בארץ ישראל. כי רק בצורה כזאת אנחנו יכולים להביא אור לעולם. דווקא את זה הפלסטינאים ויתר אומות העולם דורשים מאיתנו. ואנחנו יכולים לספק את האור הזה רק בעודנו חיים כאן בישראל ולא אי שם באמריקה.

בדיוק מהסיבה הזאת אנחנו נמצאים כאן! לכן, אנחנו מבקשים מכולם פסק זמן כדי לסיים את העבודה הזאת. אנחנו נמשוך את המאור המחזיר למוטב וכולם ירגישו יותר טוב. העולם יעלה למצב של דבקות עם הבורא והוא יתגלה בעולם.

את כל זה אנחנו חייבים להסביר, ואז נראה כיצד זה פועל על האנשים.

שאלה: מסתבר, שהעיקר הוא למשוך את האור, ואפשר להמשיך להחזיק בשטחים ולבנות עליהם התנחלויות?

תשובתי: לא יהיו שום שטחים ומתנחלים, כי המקום הזה יהיה שייך לכולם. ואתם תראו שהערבים יאפשרו לנו לעשות כל מה שנרצה בשטחים, מפני שאנחנו נספק להם את אור החיים, את המילוי.

כתוב, שבאחרית הימים אומות העולם יישאו על כתפיהם את עָם ישראל ויביאו אותו לירושלים. הם יביאו אותנו ישר להר הבית, ויאמרו: "קחו את הכול!".

מתוך שיעור על פי המאמר "הקדמה לספר הזוהר", 12.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לאיזו מטרה חזרנו לארץ הזאת? 
66 שנות ציפייה עם תקווה לעולם חדש
להיות אור לגויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest